در حال خواندن
فایل صوتی بررسی ظرفیت پردازش تراکنش شبکه بانکداری الکترونیک کشور در روزهای پایانی سال منتشر شد
0

فایل صوتی بررسی ظرفیت پردازش تراکنش شبکه بانکداری الکترونیک کشور در روزهای پایانی سال منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1399-12-16

شبکه بانکی و پرداخت در آخرین روزهای سال، میزبان حجم بسیار زیاد تراکنش در سراسر کشور است. همین مسئله باعث می‌شود در روزهای پایانی سال و در آستانه ایام نوروز، تراکنش‌های شاپرک و شتاب، رشد چشمگیری داشته باشد و هر ساله رکوردهایی جدید ثبت شود. با توجه به تاکید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر افزایش و ارائه بدون وقفه خدمات بانکداری الکترونیکی در آخرین روزهای سال و ایام نوروز، بهینه­‌سازی و افزایش ظرفیت سامانه‌های بانکی از جمله شتاب و شاپرک، هرساله در دستور کار شرکت شاپرک و خدمات انفورماتیک قرار دارد. بر همین اساس ظرفیت‌های لازم برای ارائه خدمات بانکی بدون هیچ مشکلی، با کیفیت بالاتر نسبت به سال گذشته با هماهنگی بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک، آماده و عملیاتی شده است.

رادیو اینترنتی عصرپرداخت

متن خبر این گفت‌وگو را در اینجا بخوانید.

نشریه دیجیتال این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

 

در این میان، ویروس منحوس کرونا که بیش از یک سال است ایران و جهان را گرفتار خود کرده، باعث شده مردم بیشتر به سمت استفاده از شبکه بانکداری الکترونیکی روی بیاورند و تا کنون اتفاق محسوسی در زمینه ارائه خدمت در شبکه بانکی نیفتاده است.

با توجه به افزایش نرخ دلار و وارداتی بودن تجهیزات سخت­‌افزاری موردنیاز شبکه زیرساخت بانکی، نکته‌­ای که همواره در جلسات کارشناسی مطرح می­شود این است که آیا راهکارهای دیگری مانند بهینه‌­سازی نرم­‌افزارها در استفاده حداکثری از سخت افزارهای موجود، تغییر در فرآیندهای کسب­‌وکاری و استفاده از ظرفیت خالی موجود در شبکه بانکی، نمی‌­تواند از خروج منابع مالی از کشور جلوگیری کند؟

از این رو، در این میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال که با عنوان «بررسی ظرفیت پردازش تراکنش شبکه بانکداری الکترونیک کشوری در روزهای انتهای سال» با حضور محمدرضا جمالی، مدیرعامل شرکت نبض­‌افزار و رستم شاه‌­گشتاسبی، رئیس اداره کل زیرساخت بانک ملت برگزار شد، وضعیت فعلی، تاریخچه مشکلات قبلی و ظرفیت‌های موجود شبکه بانکی در پردازش تراکنش‌ها، موردبحث و تبادل‌­نظر قرار گرفت. ماحصل این گفت­‌وگو، پیش­روی شماست.

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

حامی این میزگرد، شرکت فناپ‌تک است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر