در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بانکداری بدون شعبه منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بانکداری بدون شعبه منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

امروز اوبر، بزرگ‌ترین شبکه تاکسیرانی جهان، حتی یک تاکسی هم ندارد، بوکینگ، بزرگ‌ترین شبکه هتل جهان یک هتل هم ندارد، علی‌بابا، بزرگ‌ترین شبکه خرده‌فروشی دنیا هم هیچ انباری ندارد و به نظر می رسد بزرگ‌ترین بانک دنیا نیز در آینده هیچ شعبه‌ای نخواهد داشت

عصر پرداخت – این در حالی است که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شناختی ما از بانک‌ها شعب آنهاست. شعبی که تا چند سال پیش، تعداد آنها تعیین‌کننده بزرگی بانک‌ها و جلب اعتماد مردم بوده است، اما در سال‌های اخیر با وجود بیش از ۲۰ هزار شعبه بانکی در کشور، مراجعه افراد به شعب کاهش و با رشد تراکنش‌های الکترونیکی روبه‌رو بودیم. حالا که دیگر مشتریان علاقه و دلیلی برای رفتن به شعبه ندارند و بیشتر امور بانکی خود را با استفاده از ابزارهای الکترونیکی انجام می‌دهند، موضوع بانک بدون شعبه به میان می‌آید.

هرچند با وجود گسترش فناوری‌های مختلف در حوزه بانکداری و پرداخت، شعب بانکی همچنان بر قوت خود باقی هستند؛ در این نقطه است که حرف زدن درباره ماندن یا نماندن شعب مساله می‌شود.

البته سال‌هاست که بانک‌ها تلاش می‌کنند تا کارایی شعب خود را افزایش دهند و در عین ‌حال، در تجربه شخصی مشتریان نیز پیشرفت‌هایی را ایجاد کنند. طی سال‌های اخیر با گسترش اینترنت و امکان دسترسی هرچه بیشتر و سریع‌تر کاربران به خدمات غیرحضوری بانکی، حجم زیادی از ترافیک شعب بانکی کم شده که با فعالیت‌ها و به رسمیت شناخته شدن استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک، نیاز به مراجعه به شعب بانکی همچنان با روند نزولی روبه‌رو خواهد بود و در این شرایط است که بانک‌ها نیازمند تغییر در رویکرد قبلی خود هستند؛ اما آیا این بدان معنی است که در آینده مردم دیگر به شعب بانک مراجعه نمی‌کنند و آیا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد از بین رفتن شعب بانکی خواهیم بود؟

هفته گذشته نیز شاهد بودیم بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها ، با اشاره به دستور رییس جمهوری بر ارائه چهار خدمت به صورت غیرحضوری و الکترونیک توسط بانک‌ها تاکید کرده است اما گویا به دلیل مشخص نبودن چارچوب هایی اجرای نحوه ارایه این خدمات،  همچنان مدیران اجرایی در بانک ها اینباره دچار ابهام هستند.

در این میزگرد قصد داریم با حضور آقایان دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و مهندس رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در خصوص بانکداری بدون شعبه و موضوعات مرتبط با آن گفت و گو کردیم.

از شما دعوت می کنیم این میزگرد صریح را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود شرکت توسن تکنو

 

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر