در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی اثرات اختلال اینترنت بر کسب‌وکارها منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی اثرات اختلال اینترنت بر کسب‌وکارها منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-09-13

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: روح‌الله مومن‌نسب دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، محمدرضا جمالی مدیرعامل شرکت نبض‌افزار و پشوتن پورپزشک مدیرعامل شرکت پادرو

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت سابین تجارت آریا و شرکت به‌­پرداخت ملت

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اخیرا با انتشار نتایج یک نظرسنجی از کسب‌وکارهای عضو این سازمان، تحلیل تازه‌ای از میزان ضرر و زیان کسب‌وکارها، ناشی از اختلال و قطعی اینترنت را منتشر کرده است. این گزارش آماری نشان می‌دهد تمام شرکت‌های حاضر در نظرسنجی، بابت اختلال و قطی اینترنت با ضرر و زیان مواجه شده‌اند. بیش از ۴۱ درصد شرکت‌ها، ۲۵ تا ۵۰ درصدِ درآمد خود را در این مدت از دست داده‌اند و حدود ۴۷ درصد هم بیشتر از ۵۰ درصد، کاهش فروش داشته‌اند.

از طرف دیگر، از شرکت‌ها پرسیده شده در صورت تداوم این محدودیت‌ها، میزان خسارت روزانه آنها یعنی ترکیب فروش از‌دست‌رفته و هزینه اضافه‌شده چقدر خواهد بود؟ ۵۳ درصد روزانه ۵۰ میلیون تومان، ۲۱ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، حدود ۱۸ درصد بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان و قریب به هشت درصد، روزانه بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان خسارت می‌بینند. اگر تعداد کارکنان را شاخصی برای بزرگی شرکت‌ها بدانیم، می‌توان گفت حدود هشت درصدی که بالای ۲۰۰ نیرو دارند، احتمالا روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و ۷۳ درصدی که زیر ۵۰ نفر نیرو دارند، روزانه ۵۰ میلیون تومان خسارت خواهند دید.

موارد مطرح‌شده در حوزه بازاریابی دیجیتال را می‌توان به چند بخش تفکیک کرد. مهم‌ترین چالش به فیلتر شدن اینستاگرام و سرویس‌های گوگل مرتبط است. اینستاگرام به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانال‌های فروش، تقریبا به صورت کامل کارکرد خود را از دست داده است. ادامه قطعی‌ها، اینکه آیا حاکمیت با این نوع فیلترینگ به اهداف خود رسیده یا خیر، نقش پیام‌رسان‌های داخلی و حاصل این اتفاقات در حوزه زیان‌ کسب‌وکارهای فضای مجازی، از موضوعات مهم در این زمینه است.

از این‌رو، در یکصد و بیست و ششمین میزگرد آنلاین از سلسه نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (شانزدهمین برنامه اقتصاد مدرن) که ۴ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «بررسی اثرات اختلال اینترنت بر کسب‌وکارها» با حضور روح‌الله مومن‌نسب دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، محمدرضا جمالی مدیرعامل شرکت نبض‌افزار و پشوتن پورپزشک مدیرعامل شرکت پادرو، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر