در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی نتایج نقشه راه تحول دیجیتال بانک‌های کشور منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی نتایج نقشه راه تحول دیجیتال بانک‌های کشور منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-09-13

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: علی حکیم‌جوادی مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک صادرات و رضا صاحب‌الزمانی پژوهشگر و مشاور

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : هلدینگ راهبرد هوشمند شهر و توسن‌تکنو

حرکت در بستر دیجیتال در زمان گذشته، شاید یک فرصت برای آینده بود اما در زمان حال، یک الزام است. چرا که در آینده بقای سازمان‌ها به آن بستگی دارد. بنابراین در مقایسه بانکداری الکترونیک و دیجیتال، علاوه بر توجه به آموزش نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی و توان انطباق در سیر تحولات، این سوال مطرح است که آیا تحول دیجیتال در صنعت بانکداری، فرصت است یا تهدید و چگونه می‌توان هوشمندانه، در این مسیر حرکت کرد.

با این حال، بسیاری معتقدند تمام ابعاد بانکداری، تحت‌تاثیر تکنولوژی‌های دیجیتال قرار گرفته و به واسطه تغییراتی که از جانب این نوع فناوری‌ها اعمال می‌شود، دچار تحول می‌شوند که نتیجه آن تحول دیجیتال در بانکداری است. بانک‌ها و موسسات مالی – اعتباری زیادی تلاش دارند ساختار خود را با این فناوری‌ها تطبیق دهند اما متاسفانه این روند تحول، چندان سریع نیست و حتی با وجود پیشرفت‌های روزافزون در حوزه تجارت الکترونیک، سازماندهی‌‌های لازم در راستای ایجاد این تحولات سودبخش در امور مالی و بانکداری، اعمال نشده است.

بسیاری از بانکداران و مسئولانی که در این زمینه فعالیت دارند، کند بودن روند تغییرات را به نبود بودجه کافی مربوط می‌دانند، در حالی که مطابق با تحقیقات انجام‌شده، کند بودن این سیر تکاملی، بیش از هرچیز، از نبود تجربه کافی در این زمینه ناشی می‌شود. به همین جهت اولویت‌بندی پاسخگویی به نیازها، به درستی انجام نمی‌شود و در نتیجه، شاهد صرف انرژی و بودجه برای اموری خواهیم بود که تنها نیروی ناچیزی را برای به حرکت درآوردن اهرم تحول، در اختیار بانکداران قرار می‌دهد.

این در حالی است که تحول دیجیتال و بانکداری دیجیتال، از موضوعات داغ یکی دو سال گذشته در صنعت بانکداری کشور بوده؛ تا جایی که تعداد قابل توجهی از بانک‌ها با جهت‌دهی وزارت امور اقتصاد و دارایی، به منظور تحقق بخشیدن به این مهم، نقشه راه بانکداری دیجیتال خود را ترسیم کردند. اینکه خروجی این نقشه راه، که تعدادی از بانک‌های کشور برای تایید شدن آن توسط وزارت اقتصاد، وارد مسابقه چالشی شده بودند، به کجا رسید و اینکه چرا خروجی ملموسی از آن حس نشده، از موضوعات مهم در این زمینه است.

از این‌رو، در یکصد و بیست و چهارمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (پانزدهمین برنامه اقتصاد مدرن) که ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «بررسی نتایج نقشه راه تحول دیجیتال بانک‌های کشور»، با حضور علی حکیم‌جوادی مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک صادرات و رضا صاحب‌الزمانی پژوهشگر و مشاور، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
100%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر