در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی عملکرد و جایگاه هلدینگ های فناوری بانکی منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی عملکرد و جایگاه هلدینگ های فناوری بانکی منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-04-11

رادیو اینترنتی عصر پرداخت، در اهمیت و گستردگی بازار فناوری‌های مالی و پرداخت (فین‌تک) همین بس که بخش بزرگی از اقتصاد کشور را به دوش می کشد و به تنهایی گردش مالی بیش از رقم تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) دارد.

از همین رو بانک های بزرگ کشور به منظور  ایجاد زنجیره‌ی متنوعی از کسب و کارهای مرتبط در حوزه‌ی‌ فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک، اقدام به تشکیل هلدینگ های فناوری کردند.

در همین حال مأموریت اصلی بسیاری از این هلدینگ ها، توسعه، تأمین، تدارک و ارائه خدمات جامع در حوزه فناوری اطلاعات به یک بانک به عنوان سهام دار اصلی و برخی از آنها با ارایه همین خدمات به سایر بانک ها فعالیت می کنند

معمولا شرکت‌های زیر مجموعه این هولدینگ ها به منظور ارائه خدمات متمرکز در یک حوزه تخصصی و همچنین کاهش Time to Market و افزایش سرعت پاسخ به درخواست‌های مشتریان در حوزه‌هایی نظیر سخت‌افزار، هوش‌مندی کسب‌وکار، مراکز داده، مدیریت ریسک، راهکارهای مختلف مالی و غیره مشغول به فعالیت هستند.

اخیرا نیز برخی از این غول‌های فناوری بانکی کشور که در صنعت رقیب یکدیگر به نظر می‌رسیدند، تصمیم به مشارکتی استراتژیک گرفتند تا با هم‌افزایی مساعی و امکاناتشان در راستای گذر از بانکداری سنتی که بیشتر مبتنی بر جذب منابع و سود سپرده بود به بانکداری مبتنی بر کارمزد برای اکوسیستم بانکداری، پرداخت و فینتک کشور ارزش‌آفرینی کنند.

با این وجود در این حوزه همچنان دغدغه های از جمله استقلال هلدینگ های فناوری، شرکت داری و مدیریت بر شرکت های زیر مجموعه، رابطه بانک ها با هلدینگ های فناوری تحت امر خود و بسیاری از دغدغه های دیگر موضوعاتی است که در این برنامه با حضور دکتر شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ و دکتر فرهاد فائز مدیرعامل هلدینگ داده ورزی سداد و کارشناس برنامه مهندس حجت مقیمی در خصوص آنها به بحث و تبادل نظر پرداخته ایم.

از شما دعوت می کنیم این میزگرد صریح را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود شرکت آسان پرداخت پرشین

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر