در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی هوش مصنوعی در بانکداری نوین منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی هوش مصنوعی در بانکداری نوین منتشر شد

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-10-21

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

طبق تحقیقات دیلویت، ۷۶ درصد از مدیران ارشد تجربۀ مشتری که در صنعت مالی فعال هستند، معتقدند هوش مصنوعی، ابزار متمایزسازی بانک است در برابر رقبای خود. به نظر آن‌ها، هوش مصنوعی به بانک اجازه می‌دهد تا ضمن شخصی‌سازی سفر مشتری، شخصی‌سازی اصطکاک‌های موجود در این مسیر را تا حد امکان کاهش دهند. شخصی‌سازی و افزایش بهره‌وری از طریق اتوماسیون با فناوری‌های هوشمند قابلِ‌دستیابی است و نتیجۀ آن، آزادسازی زمان بیشتر برای تعاملات مستقیم و انسانی بانکداران با مشتریان خواهد بود.

هوش مصنوعی علاوه بر توانایی درزمینۀ پردازش سریع و دقیق داده‌ها و یافتن حقایق پنهان در آن‌ها، به شخصی‌سازی توصیه‌ها بر اساس شرایط خاص مشتری نیز کمک می‌کند. قبل از هوش مصنوعی، بانک پس از تحلیل دستیِ مبتنی بر نیروی انسانی، تمامی اطلاعات موجود مشتری را بررسی می‌کرد تا درک کاملی نسبت به ماهیت درخواست وی پیدا کند و سپس آن را ارزیابی می‌کرد و این کار، زمان زیادی را هدر می‌داد. هوش مصنوعی می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها را در زمان بسیار کمی پردازش کند و یافته‌های خود را به بانکداران ارائه دهد. بانکداران می‌توانند از نتایج تحلیلی به‌دست‌آمده در به‌کارگیری الگوریتم‌ها برای تحلیل داده‌ها در گفتگوهای خود با مشتریان بهره‌برداری کنند.

تجربۀ لذت‌بخش مشتری که توسط اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد شده، به میزان قابل‌توجهی نرخ جذب و نگهداشت مشتری را بهبود می‌بخشد. علاوه بر آن، اتوماسیون می‌تواند برای صنعت بانکی، صرفه‌جویی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد یورو را به ارمغان آورد. پس چرا صنعت بانکی این فناوری را به‌صورت گسترده به کار نگرفته است؟

در این برنامه با حضور محمد احمدی آذر، کارشناس ارشد هوش مصنوعی در حوزۀ بانکداری، محمدعلی اخایی، عضو هیئت‌علمی گروه هوش ماشین و رباتیک دانشگاه تهران، و علی مهدویان، متخصص علم داده و هوش مصنوعی، برگزار شد. ظرفیت هوش مصنوعی و نقش آن در آیندۀ صنعت بانکی، پارادایم‌های جدید مدیریت با ظهور ابزارهای هوش مصنوعی و مرور تجربیات جهانی موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

حامی این میزگرد، شرکت توسن‌تکنو

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر