در حال خواندن
کرونا، کاتالیزور بانکداری دیجیتال
0

کرونا، کاتالیزور بانکداری دیجیتال

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

بیش از یک چهارم مشتریان، قصد ندارند حتی پس از فروکش کردن تب شیوع بیماری به دفاتر شعب بازگردند.

عصر پرداخت – در طول بیماری همه‌گیر کرونا ، جامعه جهانی شاهد رونق تجارت الکترونیکی بود زیرا مصرف‌کنندگان برای خرید مایحتاج روزانه‌شان نیز به پلتفرم‌ها و ابزارهای دیجیتالی روی آوردند. ماه آوریل ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا، تا ۴۰ میلیون شهروند صرفا از درگاه سوپرمارکت‌های آنلاین، مایحتاج مواد غذایی‌شان را دریافت کردند و براساس بررسی‌های اخیر در ایتالیا، معاملات تجارت الکترونیکی بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

اکنون با وجود بروز علایم بهبودی و بازگشایی اقتصاد جهانی، اثرات دیجیتالی شدن در میزان خرید و پرداخت‌های مصرف‌کنندگان بعید است که تغییر کند. در عوض، این افزایش مصرف، مشتریان را به سمت سایر خدمات مالی آنلاین سوق می‌دهد. با شواهدی ضمیمه مبنی بر اینکه بانک‌ها واقعا در آینده‌ای نزدیک به فعالیت بسیاری از شعب فیزیکی‌شان نیاز ندارند.

در اوایل سال جاری، هنگامی که ایالات متحده با اقتصادهای بزرگ مانند نیویورک و کالیفرنیا شروع به اجرای مقررات سختگیرانه برای مهار این بیماری کردند، بسیاری از بانک‌ها عملیات پیش‌فرض خود را برای سرویس‌دهی به دستگاه‌های خودپرداز و بانکداری دیجیتال تغییر دادند.

با کاهش ساعات کار و تعطیل شدن نسبی شعب در میان تلاش‌ها برای ضدعفونی و رعایت شیوه‌های بهداشتی جدید و روزمره، جی پی مورگان چیس در ماه مارس، ۲۰درصد از شعب خود را تعطیل کرد. بانک‌های بزرگ، برای دستیابی به حجم بیشتر تقاضای مشتری و خدمات، دستیاران مجازی را به خدمت گرفتند و اکثریت آنها به دنبال دستیابی به خدمات بانکی از طریق ابزارهای دیجیتال بودند.

اگرچه اقدامات موقت ممکن است تقاضای مشتریان را برآورده سازد و عملیات بانکی را در میان بحران جهانی کووید-۱۹ ادامه دهد؛ اما این پویایی‌ها، فرصتی طلایی را برای بانک‌های صرفا دیجیتال ایجاد می‌کنند تا بر افزایش مزایای خدمات دیجیتال و بهبود سیستم‌های عامل‌ خود تاکید کنند.

در انگلستان، تعداد افرادی که فقط حساب بانکی دیجیتالی دارند، تنها در ۱۲ ماه ۱۶۵ درصد رشد داشته است. همچنین تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۵، ۱۱٫۲ میلیون حساب جدید افتتاح شود؛ یعنی ۲۳٫۳ میلیون شهروند انگلیسی تا سال ۲۰۲۵ دارای یک حساب بانکی صرفا دیجیتال خواهند بود.

بنابراین خدمات مالی و پرداخت به‌طور فزاینده‌ای به صورت آنلاین انجام خواهند گرفت، مدت زیادی طول نخواهد کشید که بانکداری دیجیتال کاملا متداول شود زیرا معاملات روزمره روی سیستم‌عامل و پلتفرم‌های صرفا دیجیتالی صورت می‌گیرد. همچنین آمار فوق نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان خواستار خدمات مالی آنلاین هستند  زیرا آسان، همواره در دسترس، راحت و ایمن است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر