در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی وضعیت تاب‌آوری اکوسیستم‌های دیجیتال منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی وضعیت تاب‌آوری اکوسیستم‌های دیجیتال منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-11-13

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر سعید احمدی‌پویا، مشاور فین‌تک و توسعه کسب‌وکار هلدینگ فناپ و مهندس مهدی عبادی، مدیرعامل شرکت وندار

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت پرداخت نوین و شرکت به‌­پرداخت ملت

بیش از سه ماه، از محدودیت‌های گسترده اینترنتی می‌گذرد و هنوز کاربران، در جدال فرسایشی و آزاردهنده با VPNهای مختلف، روز و شب را می‌گذرانند. وقتی در هفته اخیر، نارضایتی‌ها از تاثیرات این محدودیت‌ها بر کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و آجر شدن نان چند میلیون نفر افزایش یافت، وزیر ارتباطات، آنها را به گرفتن خسارت از اغتشاش‌گران ارجاع داد و توصیه کرد که این افراد، کسب‌وکارهای خود را بر بسترهای مورد تایید جمهوری اسلامی بنا کنند.

این پاسخ، در مقابل آسیب‌های جدی اقتصادی و ضررهای هنگفتی که این اختلال اینترنتی گسترده به اکوسیستم دیجیتال کشور وارد کرده، طبیعتا راضی‌کننده نخواهد بود. حالا دیگر ضررهای قطعی فراگیر اینترنت، تنها محدود به فروشگاه‌هایی که روی پلتفرم‌های خارجی کار می‌کنند، نبوده و حتی کسب‌وکارهای بزرگ و مستقلی که در حوزه‌های مختلف اکوسیستم‌های فناوری کشور فعالیت می‌کنند، از آسیب جدی در فرایند فروش محصولات و خدمات و همچنین ناتوانی در تحلیل امور و هماهنگی تیمی خودشان خبر می‌دهد.

با این اوصاف، برآوردهای انجام‌شده توسط برخی فعالان اکوسیستم فناوری کشور، از افت ۳۰ تا ۷۰ درصدی درآمد اکوسیستم دیجیتال بر بستر اینترنت حکایت دارد. اینکه حمایت عملی از کسب‌وکارهای دیجیتال، به چه روشی باید اتفاق بیفتد، توسعه اکوسیستم کارآفرینی و مدیریت استعداد، ارزش‌آفرینی مشترک و مستمر، چگونه رخ می‌دهد و در نهایت اینکه با وجود نبود رشد اقتصادی و رکود شدید کسب‌وکارها، دولت قرار است ۵۹ درصد بیش از امسال، مالیات دریافت کند و اکوسیستم دیجیتال کشور، چگونه می‌تواند در این شرایط، تاب‌آوری داشته باشد، از موضوعات مهم در این حوزه است.

از این‌رو، در یکصد و سی‌وسومین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (بیست‌وسومین برنامه اقتصاد مدرن)، که ۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «بررسی وضعیت تاب‌آوری اکوسیستم‌های دیجیتال» با حضور دکتر سعید احمدی‌پویا، مشاور فین‌تک و توسعه کسب‌وکار هلدینگ فناپ و مهندس مهدی عبادی، مدیرعامل شرکت وندار، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر