در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد جایگاه نوآوری و کاهش هزینه‌های صنعت پرداخت در عصر دیجیتال منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد جایگاه نوآوری و کاهش هزینه‌های صنعت پرداخت در عصر دیجیتال منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-11-13

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر حمزه آقابابایی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر و مهندس فرهاد وکیلیان مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت‌های آرمان وفاداری آریا، بلوبانک و فناوران انیاک

پرداخت الکترونیکی به عنوان بازو و محرکه اصلی اقتصاد دیجیتال در سال‌های اخیر، تغییر و تحولات بسیاری را به خود دیده است. مهم‌ترین این تغییرات با همه‌گیری کووید ۱۹ در سطح جامعه، باعث شد استفاده از پرداخت‌های الکترونیکی رشد بسیار چشمگیری داشته باشد و کارت‌های بانکی و پرداخت‌های اینترنتی با رتبه نخست، روزانه میزبان صدها میلیون تراکنش در سطح کشور باشند. با همه‌گیری ویروس کرونا، پرداخت‌های غیرتماسی از طریق گوشی‌های هوشمند به شدت افزایش یافتند و انتظار می‌رود این روند، ادامه‌دار باشد.

در واقع، همه‌گیری کرونا لطف بزرگی به صنعت پرداخت کرد و باعث شد این صنعت در عرض دو تا سال، اقدامات مهمی در راستای دیجیتالی شدن صورت دهد. طی حدود دو سال گذشته، تقاضا برای روش‌های پرداخت غیرسنتی مانند پرداخت از طریق QRکد، لینک‌های پرداخت و کیف‌پول‌های دیجیتال در دنیا بیشتر شد؛ تقاضایی که بی‌شک در سال ۲۰۲۳، همچنان افزایش خواهد یافت.

همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا، پذیرش راه‌حل‌های دیجیتالی و غیرسنتی را تسریع کرد و امروز دیگر تصور اینکه این روش‌های پرداخت دیجیتالی وجود نداشته باشند، غیرممکن است. این در حالی است که شرکت‌های پرداخت الکترونیک، همچنان متمرکز بر ابزار سنتی دستگاه کارت‌خوان هستند که به واسطه افزایش قیمت دلار، عملا هزینه این بخش، دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

از این‌رو، در یکصد و سی‌ودومین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (بیست‌ودومین برنامه اقتصاد مدرن) که ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «جایگاه نوآوری و کاهش هزینه‌های صنعت پرداخت در عصر دیجیتال» با حضور دکتر حمزه آقابابایی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر و مهندس فرهاد وکیلیان مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر