در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد تحول شعب با تمرکز بر تحول دیجیتال منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد تحول شعب با تمرکز بر تحول دیجیتال منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-10-14

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر هادی سپانلو معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملت و دکتر رضا صاحب‌الزمانی رئیس هیئت مدیره شرکت سامانه هوشمند آبان

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت به‌­پرداخت ملت و توسن‌تکنو

سیستم بانکی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی نظام اقتصادی، محیطی بسیار منظم است. هر گامی که یک بانک برمی‌دارد، همیشه تحت نظارت دقیق است، چون تغییرات بنیادی می‌تواند عواقب عمیقی بر کل اقتصاد داشته باشد، با این حال، بانکداری در حال تغییر است.

بانکداری دیجیتال، در حال شتاب گرفتن است و همزمان، بانکداری فیزیکی هم در حال تحول در بخش شعب است و تمامی این تغییرات، منجر به ادغام کانال‌ها در خدمات بانکی شده است. امواج تغییر دنیای دیجیتال، به طرز چشمگیری، رفتار و انتظارات مشتریان را در بانکداری تغییر داده است. در حال حاضر، بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان، عمدتا از طریق کانال‌های دیجیتال به حساب‌های پس‌انداز خود دسترسی دارند.

علاوه بر این بانک‌های سنتی، با رقابت جدیدی از منابع جدید غیرمنتظره، مانند فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها روبه‌رو هستند که از فناوری‌های مالی جدید استفاده می‌کنند تا تقریبا در هر مرحله از زنجیره ارزش خدمات مالی، نیازهای برآورده‌نشده مشتری را برآورده کنند و در روند قبلی آن، به سود خودشان اخلال ایجاد کنند. در واقع، آنها جزیی از بانکداری امروز هستند و مفهوم بانکداری، آماده اختلال نوآوری شدیدتر است.

یانک‌ها در چند سال گذشته، تغییرات تدریجی زیادی را پشت‌سرگذاشته‌اند. این تحول توسط کووید ۱۹، به سرعت با رفتار و انتظارات مشتری جدید هم‌راستا شد. مصرف‌کنندگان نیز که از طریق شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای با هم در ارتباط هستند، انتظار دارند تعاملات یکپارچه و منسجم در تمام نقاط تماس‌شان با بانک داشته باشند. از این‌رو، به نظر می‌رسد برآورده کردن انتظارات و نیاز مشتری با اولویت دیجیتال با فرست دیجیتال، همچنان اولویت اصلی در چند سال آینده خواهد بود.

با این حال، این موضوع فقط دیجیتال‌سازی ساده نیست، بلکه به معنای دیجیتال در همه‌جاست که شامل تبدیل دیجیتالی شعبه و سایر نقاط تماس فیزیکی و سنتی هم می‌شود. در شعبه‌های آینده، برای مشتریانی که تمایل دارند بانک‌شان، به طور یکپارچه در زندگی‌شان جا بیفتد، شعبه‌ای کارآمدتر موردنیاز است تا روند تاثیر بر وفاداری مشتریان را تکمیل کند.

از این‌رو، در یکصد و بیست و هشتمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (هجدهمین برنامه اقتصاد مدرن) که ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «تحول شعب با تمرکز بر تحول دیجیتال» با حضور دکتر هادی سپانلو معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک ملت و دکتر رضا صاحب‌الزمانی رئیس هیئت مدیره شرکت سامانه هوشمند آبان، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر