در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد توسعه صنعتی با رویکرد تولید داخل در فناوری مالی منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد توسعه صنعتی با رویکرد تولید داخل در فناوری مالی منتشر شد

نویسنده:  مرضیه کیانی1399-09-12

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

اقتصاد کشور طی سال های اخیر با فراز و نشیب های فراوانی مواجه بوده است که بر فضای تولید و صنعت کشور بی تأثیر نبوده است در واقع وضعیت تولید و صنعت کشور بسته به شرایط اقتصادی و نوسانات آن متغیر است .

برخی مشکلات و چالش های صنعت عبارتند از رکود اقتصادی، نوسانات نرخ ارز، کمبود نقدینگی، تورم، مشکلات و موانع واردات و صادرات، مشکلات مربوط به دریافت و باز پرداخت تسهیلات و وام های تولید، استهلاک ماشین آلات، قیمت گذاری اجباری و بسیاری دیگر از مشکلات است.

در راستای سیاست های تبیین شده در سال ۹۸ مبنی بر تمرکز بر رونق تولید، رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهش تولید نام گذاری کردند. موضوعی که سال هاست سیاست گذاران در کشور بر توسعه هر چه بیشتر آن تاکید و تمرکز کرده اند چرا که لازمه اصلی رونق و رشد اقتصادی در کشور رشد تولید است و تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر این موضوع حاکی از اهمیت یک حرکت ملی همه جانبه در این راستا بویژه در شرایط حساس اقتصادی کشور است.

جهش تولید یعنی یک کار عملیاتی در یک زمان کوتاه که اتفاقی بزرگ را رقم می زند. بنابراین نیاز به یک طرح دقیق، علمی و کارشناسی شده و برنامه ریزی عملیاتی و توجه به بخش هایی خاص دارد که قبلا کمتر مورد توجه قرار می گرفته.

آمارهای منتشرشده از وضعیت شاخص‌های صنعتی نشان از عقبگرد بخش صنعت در یک‌سال اخیر دارد. تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از رشد اقتصادی در پایان سال گذشته از رشد منفی ۶/ ۹درصدی بخش صنعت حکایت دارد.

تقویت ساخت داخل و تولید قطعات وارداتی با تکیه بر توانمندی نیرو‌های مستعد و پرتلاش داخلی، از دیگر ملزوماتی است که برای رسیدن به یک خودکفایی ملی و جهش در بخش صنعت و تولید کشور باید به آن توجه شود.

همه اینها در حالی است که در یک سال های گذشته به خصوص شش ماهه اول امسال نوع سیاست گذاری بازار ارز به شکلی هدایت شده که اگر تولیدکنندگانی که در چند ماه گذشته با ثبت سفارش تجهیزات و مواد اولیه خود با دلار ۳۰ هزار تومانی، چنانچه همانند بسیاری از سوداگران اقدام به سفته بازی می کردند امروز قطعا از نظر مالی وضعیت بهتری داشتند، اما فراموش نکنیم که این افراد با دغدغه ساختن ایرانی آباد پا به عرصه تولید گذاشتند و امروز با تمامی مشکلات همچنان هستند افرادی که هنوز کمر خم نکردند و در برابر تمامی سختی ها همچنان استوار مانده اند. اما اینکه این مقاومت تا به کجا ادامه خواهد داشت و چه راهکارهایی را باید برای حل چالش های پیش روی تولید داخل در نظر گرفت، موضوعی است که ما امروز با حضور آقایان دکتر محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو، مرتضی مقدسیان مدیرعامل شرکت تارا و مهندس کیوان گردان مدیرکل دفتر صنایع برق،فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت به بحث و گفت و گو گذاشته ایم.

از شما دعوت می کنیم این میزگرد داغ و جذاب را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود شرکت توسعه فناوری و تجارت حکمت

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مرضیه کیانی

ارسال یک نظر