در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد چالش‌­های رگولاتور مالی در ایران منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد چالش‌­های رگولاتور مالی در ایران منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-03-22

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  ناصر حکیمی، معاون سابق فناوری­‌های نوین بانک مرکزی و محمدهادی شالباف، مدیرعامل شرکت پرسا

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس

 

با گسترش اکوسیستم‌­های دیجیتال، نیاز به قوانین و مقررات جدید، انعطاف‌­پذیری رگولاتورها در تنظیم مقررات و نیز همگام شدن با نیازهای مردم جامعه، کسب‌­وکارها و سایر بازیگران اکوسیستم، بیش از پیش احساس می­شود. بی تردید صنعت بانکداری کشور نیز از این نیاز، مستثنی نیست.

پیشتاز بودن کسب‌­وکارهای حوزه بانکی از یک­سو و فشار فناوری و کشش تقاضا از سوی دیگر، بانک مرکزی به عنوان رگولاتور اصلی این حوزه و به­‌ویژه معاونت فناوری‌­های نوین آن را ملزم می­سازد تا با چابکی و دقت بالا، قانون‌­گذاری و نظارت را به­‌گونه­‌ای راهبری کند که نه تنها نیازهای جامعه را پوشش دهد، بلکه شرایط مناسب­تری برای کسب­‌وکارها و بانک‌­ها فراهم نماید.

تاکید بر این نکته ضروری است که قصد داشتیم در ۱۰۰ اُمین میزگرد تخصصی رسانه «عصر پرداخت»، در خدمت آقای مهران محرمیان، معاون فناوری­­‌های نوین بانک مرکزی باشیم. هرچند از تابستان سال گذشته، بارها ایشان را به این برنامه دعوت کردیم اما امکان حضورشان میسر نشد و متاسفانه در این برنامه نیز حضور پیدا نکردند. البته نیاز به گفتن نیست که ایشان در چند ماه گذشته، بارها در سایر رسانه­‌ها حضور یافته‌­اند و دلیل اینکه چرا تمایل به حضور در این رسانه تخصصی را ندارند، مشخص است.

از این­‌رو در یکصدمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع «چالش‌­های رگولاتور مالی در ایران» که با حضور ناصر حکیمی، معاون سابق فناوری­‌های نوین بانک مرکزی و محمدهادی شالباف، مدیرعامل شرکت پرسا برگزار شد، دشواری­‌های موجود در مسیر صنعت بانکداری و دلایل اینکه چرا رگولاتور بانکی کشور، طی دو سال و نیم گذشته، خروجی قابل قبول نداشته است، موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر