در حال خواندن
قسمت دهم سریال صوتی بانکداری شناختی منتشر شد: کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی
0

قسمت دهم سریال صوتی بانکداری شناختی منتشر شد: کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-06-09

بانکداری شناختی، نسل بعدی بانکداری است که بر شانه‌های بانکداری دیجیتال سوار است

پادکست لرنودیو

توزیع کننده عصر پرداخت

مدیر اجرایی عبداله افتاده

دبیر اجرایی هومن رضوی

نویسندهسمیرا دشتی پور

ویراستار و راوی شکیبا بهری

موسیقی دانیال فرح بخشی

اسپانسر پات لایف

 

فصل اول این سریال “هوش مصنوعی و مدل‌های کسب و کار بانکداری مدرن” نام دارد و شامل ۱۰ اپیزود است که در هر اپیزود، تاثیر هوش مصنوعی بر یکی از اجزای مدل کسب و کار بانک‌ها بررسی و ارائه شده است.

قسمت دهم: کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی
پیش بینی میشه که تا سال ۲۰۲۳ بانک‌ها با استفاده از برانامه‌های هوش مصنوعی۴۴۷ میلیارد دلار پس انداز کنند. راه حل‌های مجهز به هوش مصنوعی، تبدیل می‌شوند به بخش جدایی ناپذیر استراتژی‌های توسعه بانک‌ها و به آنها کمک می‌کنند تا همچنان یکی از بازیگران کلیدی بازار باقی بمانند.

جان کریان، مدیرعامل دویچه بانک میگه ما می‌تونیم از فناوری برای بهبود کارایی و تجربه مشتری استفاده کنیم. بانکداری نوین مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی یک کانال تازه است برای دستیابی به فعل و انفعالات اتوماتیک. چیزهایی مثل مشاوره هوشمند، اعتبار سنجی مشتریان، داده‌کاوی و برآوردهای اقتصادی، تحلیل و ارزیابی ریسک و غیره که توی این بستر یکپارچه و کاملا مشتری مدار طراحی شده‌اند.

این نوع بانکداری با نسل پیشین بانکداری دیجیتال یا بانکداری موبایلی یکسری تفاوت‌هایی داره که عمده‌ترین تفاوت‌هاش توی کانال‌های ارتباطی رابطان کاربری تعاملی و مشتریان هدفه.

الان دیگه رابطه کاربری تعاملی یا CUI مبتنی بر متن و صورت داره به شکل فزاینده‌ای به الگوهای رایج تعامل با مشتری‌ها تبدیل میشه. یکی از صنایعی که امروز دستخوش تغییرات بزرگی در این حوزه شده صنعت بانکداریه. الان دیگه تمرکز اصلی بانکداری روی مرکزیت مشتری و پاسخگویی به نیازهای اونه.

بانک‌ها با استفاده از هوش مصنوعی می‌تونن حجم عظیمی از داده‌ها رو با سرعت زیادی ضبط و مدیریت کنند تا با تجزیه و تحلیل این داده‌ها بتونن بینش‌های ارزشمندی بدست بیارن. علاوه بر اون بانک‌ها می‌تونن پیشنهادات شخصی سازی شده، یادگیری ترجیحات کاربر و کمک‌های مجازی و غیره به مشتریان ارائه دهند و همه این‌ها علاوه بر افزایش درآمد باعث میشه که روابط میان مشتریان و بانک‌ها بهبود پیدا کنه و عمیق‌تر بشه.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر