در حال خواندن
معاون فناوری اطلاعات بانک سینا: برای حذف کارت های بانکی هنوز زود است
0

معاون فناوری اطلاعات بانک سینا: برای حذف کارت های بانکی هنوز زود است

نویسنده:  مهدی مقدم1399-09-10

معاون فناوری اطلاعات بانک سینا با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در شبکه پرداخت به صورت کامل فراهم است، گفت:‌ با این وجود، در بحث حذف کارت‌های بانکی نباید به صورت شتابزده عمل کرد.
عصر پرداخت – مجید هادی در خصوص برنامه احتمالی برای حذف کارت های بانکی در شبکه بانکی کشور با بیان اینکه کلیات این برنامه مورد تایید است، اظهار داشت: باید در نظر داشت که در شرایط فعلی، زیرساخت پرداخت به طور کامل فراهم است، در نتیجه باید از شتاب زدگی در حذف کارت های بانکی پرهیز شود. باید به منافع مادی و معنوی آن فکر کنیم. بالاخره رقم بسیار بالایی پایانه فروشگاهی داریم که این میزان بیش از نیاز کشور است.

معاون فناوری اطلاعات بانک سینا گفت: کشورهایی مثل چین و هند که به سمت حذف کارت های بانکی رفته اند و خدمات موبایلی را توسعه داده اند، چالش سرمایه گذاری برای توسعه پایانه های فروشگاهی داشتند.

هادی تصریح کرد: اینکه با چه سرعت و هزینه به سمت حذف کارت های بانکی حرکت کنیم، اگر قرار باشد همین شبکه پرداخت و بدون کارمزد باشد، چالش مهمی است که باید بررسی و تحلیل شود.

وی افزود: پارامترهای قانون گذاری آن را باید به شکل درستی بررسی و تعیین کنیم. معمولا در تجاری سازی، لزوما به اینکه یک تکنولوژی جدیدی آمده، بسنده نمی شود. به عبارت دیگر فقط به ذات تکنولوژی برنمی گردد و باید خیلی از هزینه ها و منافع و عوامل دخیل در این موضوع را در نظر بگیریم.

معاون فناوری اطلاعات بانک سینا بیان داشت: اما در مجموع کلیت قضیه به نظر می رسد که مثبت است و حرکت به این سمت بتواند در آینده بخشی از هزینه های پرداخت را کاهش دهد. در کنار آن هم رفاه و توسعه سرویس را برای مشتریان داشته باشد و همه راضی باشند، اما باید پارامترهای قانون گذاری مناسبی را در نظر گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر