در حال خواندن
نظارت هوشمند؛ محور اصلی نوآوری در شاپرک
0

نظارت هوشمند؛ محور اصلی نوآوری در شاپرک

نویسنده:  عبداله افتاده1402-09-04

مدیرعامل شاپرک در استیج سخنکده متن و در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، نظارت هوشمند را محور اصلی نوآوری در شاپرک دانست.

فرهاد فائز، مدیرعامل شرکت شاپرک در استیج سخنکده متن و در حاشیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، گفت: رسالت ما در شاپرک نظارتی است و واژه نوآوری در شاپرک با عنوان نظارت هوشمند شناخته می‌شود. در عین حال صحت و سلامت صنعت پرداخت و کارایی اکوسیستم پرداخت برای ما مهم خواهد بود و قطعا کمک خواهیم کرد تا طرح‌های نوآورانه در کشور شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود: در شبکه شاپرک، ۴.۳ میلیارد تراکنش ماهانه با ۱۲ شرکت پرداخت و حدود ۸۰ پرداخت یار انجام می‌شود.

فائز با بیان اینکه هزار همت در ماه توسط این شبکه مدیریت می‌شود، اظهار داشت: این عدد تقریبا ۸ برابر کل اسکناس در دست مردم و ۱۵ درصد نقدینگی کل کشور را شامل می‌شود.

وی دقت و کیفیت بسیار بالا را از ویژگی های شاخص شاپرک ارزیابی و تصریح کرد: این شبکه از این نظر ۹۹.۹۹ درصد عملکرد را دارد و ابزار کارتخوان، رتبه نخست در تراکنش‌ها را داراست.

مدیرعامل شاپرک با بیان اینکه ۹۲ درصد تراکنش‌ها از طریق دستگاه‌های کارتخوان انجام می شود، اذعان داشت: از نظر تعدادی ۹۵ درصد تراکنش‌ها در دستگاه کارتخوان و زیر ۶۰۰ هزار تومان است.

فائز در تشریح برنامه‌های شاپرک گفت: اصلاح کد اصناف را در دستور کار داریم؛ به طوری که هر شخصی با کد صنف دقیق خود ثبت شود. در واقع اطلاعات موجود در شبکه باید به‌طور دقیق پایش شود.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر