در حال خواندن
واکاوی مخالفت بانک مرکزی با کش‌لس‌های سیار آندرویدی
0

واکاوی مخالفت بانک مرکزی با کش‌لس‌های سیار آندرویدی

نویسنده:  عبداله افتاده1403-02-10

در ماه‌های اخیر دستگاه کش‌لس به‌ عنوان یک ماشین پول‌سازی معرفی شده است و شاهد تبلیغات گسترده این دستگاه‌ها هستیم. در تبلیغات منتشر شده توسط ارائه‌دهندگان این دستگاه‌ها، معافیت از مالیات، درآمد از تراکنش، مدیریت حساب‌های مالی، شراکت با بانک، درآمدزایی ماهیانه و بالارفتن محل نصب دستگاه و غیره به‌عنوان مزایایی کش‌لس معرفی شده است.
عصر پرداخت – بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که میزان استفاده از دستگاه‌های کش‌لس در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است به‌گونه‌ای که در بسیاری از مجتمع‌های تجاری شاهد نصب این دستگاه‌ها هستیم.
در خصوص افزایش به‌کارگیری از دستگاه‌های کش‌لس باید گفت که به سبب عدم دریافت وجه نقد در این دستگاه‌ها، شاهد صفوف چندین نفره نبوده و امور مربوط به کارت به کارت، پرداخت قبوض، رمز دوم، صورت‌حساب و غیره به‌سهولت با بهره‌گیری از کش‌لس صورت می‌گیرد.
با این‌وجود به دلیل ماهیت یکسان کش‌لس با دیگر ابزارهای پرداخت، تفاوتی در رصد مالیاتی به‌کارگیری از این دستگاه‌ها با دیگر شیوه‌های پرداخت وجود نداشته و شایعات فرار مالیاتی موضوعی اشتباه برای فروش این نوع از دستگاه‌ها است.
از طرقی دیگر بانک مرکزی در نامه‌ای به بانک‌ها اخطار داد که تا پایان تیرماه تمامی این ابزارهای که به شکل دستگاه‌های pos آندروییدی که نهایتا حدود ۸ میلیون تومان قیمت دارد اما به قیمت بیش از ۳۰ میلیون تومان هم در بازار به فروش می رسد را قطع کند.
برای واکاوی و دلایل مخالفت بانک مرکزی با این نوه از کش‌لس‌ها در برنامه امروز که با اجرای عبداله افتاده مجری کارشناس برنامه و آقایان دکتر محمدرضا مانی یکتا مدیر اداره نظارت بر نظام های پرداخت و دکتر بهزاد صفری معاون فناوری اطلاعات بانک سپه به جزییات این موضوع می پردازیم.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر