در حال خواندن
فایل صوتی بررسی تاثیر کرونا بر کسب­‌وکار بانک‌­ها منتشر شد
0

فایل صوتی بررسی تاثیر کرونا بر کسب­‌وکار بانک‌­ها منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1399-12-23

حدود یک­ سال است که جهان با فراگیری ویروس کووید ۱۹، دست به گریبان است و سرایت و انتقال سریع این بیماری، سبب شده تا جوامع، دچار تغییراتی در سبک زندگی شوند و به همین دلیل تاثیر زیادی در کسب­‌وکارها گذاشته است. صنعت بانکداری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کرونا، تاثیرات فراوانی، بر روی مدل کسب­‌وکار بانک­ها گذاشته است که از آن جمله، می­‌توان به این موارد اشاره کرد: تغییر رفتار مشتریان در استفاده از ابزارها و کانال‌های بانکی و ابزارهای پرداخت، تغییر رفتار در استفاده از شعب و نقش و جایگاه شبکه شعب سنتی بانک­ها، آسیب­ دیدن کسب­‌وکارها و عدم توانایی در بازپرداخت تسهیلات آنها، افزایش معوقات بانکی و کاهش سپرده­‌گذاری­ها، کاهش قدرت اقتصادی دولت و نیاز بیشتر به تامین مالی از بانک­ها و بسیاری چالش­های دیگر.

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

متن خبر این گفت‌وگو را در اینجا بخوانید.

نشریه دیجیتال این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

 

 

در این میان، حتی منابع انسانی بانک­ها هم با آسیب جدی روبه‌­رو شده و عملا بانک­ها، بخش عمده­ای از سال را با نیمی از ظرفیت منابع انسانی کار کرده‌­اند که این موضوع، در زمینه کاهش توان بانک­‌ها، مزید بر علت بوده است. ضمن اینکه پیش­بینی می­شود اثرات و آسیب­های ناشی از این بحران، بر اقتصاد جهانی و کشور، در سال­‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.

در خلال میزگردهای گذشته، صحبت از کرونا و تاثیرات آن مطرح ­شد، اما در این برنامه، تصمیم گرفته شد به طور خاص، ابعاد مختلف تاثیر کرونا بر کسب‌­وکار بانک­ها و تحولات جدی و مهمی که در مدل کسب‌­وکار بانک­ها ایجاد می­کند، بررسی شود. این تحولات، به طور حتم، ریشه‌­ای و بنیادی خواهد بود و احتمالا بانکداری بعد از کرونا، به کمک توسعه فناوری‌های دیجیتال، شباهت چندانی به قبل از آن نداشته باشد و مانند تحولات جدی، بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، این بار هم شاهد دگردیسی و ایجاد نظم نوین در صنعت بانکداری خواهیم بود.

از این رو، در این میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌­های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با عنوان «بررسی تاثیر کرونا بر کسب­‌وکار بانک‌­ها» که با حضور سیدکاظم چاوشی، مدیر امور مالی بانک ملت و حسین اسلامی، مدیرعامل هلدینگ فناوری نگاه برگزار شد، نشانه­‌های این تحول و ترسیم چهره بانکداری پس از کرونا، موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرفت. مشروح این گفت­وگو، پیش­روی شماست. .

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید.

اسپانسر این برنامه شرکت توسن‌تکنو

چشم‌انداز توسن‌تکنو به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان و تولیدکننده راهکارهای جامع بانکداری و پرداخت الکترونیک در ایران، «پیشرو‌بودن در شکل‌دهی تجربه خوشایند مردم از جامعه دیجیتال» تعریف شده و مأموریت آن «کاربردی‌کردن فناوری‌های نوین برای توسعه جامعه دیجیتال» است. این شرکت با تمرکز بر موضوع «تحول شعب»، همراه بانک‌ها در سفر دیجیتالی آن‌هاست. توسعه راهکارهای نوآورانه برای کاربردی‌کردن تکنولوژی‌های جدید دیجیتال و سرمایه‌گذاری برای افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی در آن‌ها، از برنامه‌های اصلی توسن‌تکنو است. این شرکت در حوزه سرویس، به‌دنبال ارائه خدمات تخصصی متمایز و مطلوب به بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیک ایران است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر