در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بیم ها و امیدهای فناوری بلاکچین منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بیم ها و امیدهای فناوری بلاکچین منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

عصر پرداخت – انتقال دیجیتال با استفاده از بلاکچین بیشتر از آنکه به تکنولوژی و ساختار اطلاعاتی وابسته باشد، به فرهنگ مدیریت و رهبری مربوط می‌‌شود و این کار را برای بلاکچین سخت می‌‌کند. تغییر باورهای غلط و قواعد حاکم بر روش‌‌های سازماندهی برای اعتماد، شفافیت، کنترل مداخله‌‌گری و ضبط ارزش، که همگی برای تشکیل این بازار پراصطکاکی که هم‌‌اکنون در آن عمل می‌‌کنیم دست به دست یکدیگر داده‌‌اند، تا به کارگیری این فناوری به سخت‌‌ترین شکل ممکن انجام شود. نتیجه‌‌ی این بازار پراصطکاک و نامطمئن انتظارات بیش از حد در دنیاست. بسیاری از مردم بدون هیچ هویت شخصی امن و قابل انتقال، به حاشیه رانده شده اند. میلیون‌‌ها رای شمرده نشده اند یا دستکاری شده اند زیرا هیچ سیستم قابل اعتمادی برای شمارش مطمئن و دقیق آراء وجود ندارد. میلیاردها دارایی ریز و تهدیدهای پیچیده‌‌ی جهانی به دلیل ساختارهای موجود قیمت‌‌گذاری، توزیع و سرویس‌‌دهی، از لحاظ اقتصادی قابل اعتماد نیستند، زیرا این ساختارها ورود به بازار را غیررقابتی و بی کیفیت کرده اند. بلاکچین به عنوان یک تکنولوژی می‌‌تواند بسیاری از خلاء‌‌های موجود را پر کند. فقدان تخیل، از ساختارهای تثبیت‌‌شده‌‌ی قدرت که حاصل وضع کنونی بازار است نشأت می‌‌گیرد و به فقدان منابع می‌‌انجامد. برای کار با بلاکچین نیازی به صفر شدن مجموع مقادیر نیست. در واقع بلاکچین دقیقا یک تکنولوژی افزایشی است، زیرا ارزش‌‌های حاصل از سیستم‌‌های موجود را تغییر نمی‌‌دهد، بلکه خدمات، محصولات و روابط به کلی جدیدی مابین اجزای بازارها ایجاد می‌‌کند.

از همین رو به دلیل نقش و اهمیت امکان استفاده از این فناوری و چالش هایی که تاکنون داشته با آقایان دکتر ولی اله فاطمی مدیرعامل بنیاد ققنوس، دکتر علی عبدالهی رییس مرکز فناوری و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد و مهندس ناصر حکیمی مشاور مدیرعامل بانک تجارت در این میزگرد گفت و گو کرده ایم..

از شما دعوت می کنیم این میزگرد صریح را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود شرکت آسان پرداخت پرشین

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر