در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد پیش نویس کیف پول الکترونیکی زیر ذره بین منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد پیش نویس کیف پول الکترونیکی زیر ذره بین منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

نظر به توسعه فضای کسب‌وکار و شناسایی نیازهای جدید در حوزه پرداخت، نهادهای جدید که در دستورالعمل‌ ضوابط فعالیت‌های بانک‌های عامل و راهبران کیف الکترونیکی پول در نظام پرداخت کشور، «راهبران کیف الکترونیکی پول» نامیده می‌شوند، به منظور تسهیل پرداخت‌های بسیار خرد و برون‌خط ظهور کرده‌اند. بر این اساس، بانک‌ها می‌توانند کیف الکترونیکی پول، مبتنی بر حساب را صادر کرده و برخی از خدمات پرداخت را از طریق انعقاد قرارداد با راهبران کیف الکترونیکی پول و انجام تراکنش‌های برون‌خط در شبکه پرداخت کشور میسر سازند. به استناد بند الف ماده یک تصویب نامه شماره ۱۰۷۸۳۷/ت ۵۴۲۵۱ مورخ ۱۵/۸/۱۳۹۷ هیات وزیران و به منظور توسعه شبکه پرداخت و ساماندهی و پشتیبانی از خریدهای با مبالغ بسیار خرد (پرداخت ریز)، خدمات مربوط به کیف پول با تعاریف و شرایط مندرج در دستورالعمل حاضر به رسمیت شناخته شده و صلاحیت متقاضی راهبری کیف الکترونیکی پول، برمبنای آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. بانک‌ها ملزم به صلاحیت ارزیابی کاربران براساس مفاد مندرج در دستورالعملی هستند که اکنون پیش‌نویس چهارم آن در اختیار ماست و براساس آخرین اخبار دریافتی، پیش‌نویس ششم هم وجود دارد که متاسفانه نتوانستیم به آن دسترسی داشته باشیم.

در این میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی صنعت بانکداری با موضوع بررسی پیش‌نویس کیف الکترونیکی پول که با حضور محمدعلی بخشی‌زاده معاون فناوری اطلاعات بانک دی، محمد آجدانی مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت، محسن یوسف‌پور مدیرکل کسب‌وکار سازمانی شرکت ایرانسل و حسام حبیب‌اله، مدیرعامل شرکت جیرینگ برگزار شد، زوایای روشن و پنهان این پیش‌نویس و موضوعات مرتبط با آن، موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از شما دعوت می کنیم این میزگرد صریح را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود شرکت داده ورزی سداد

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر