در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد نقش رسانه در توسعه کشور منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد نقش رسانه در توسعه کشور منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-10-10

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر داود زارعیان استاد ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر امیر لعلی مدیر روابط عمومی بانک سینا، رسول قربانی سردبیر پایگاه خبری راه پرداخت و دانیال خدابخش مدیرمسئول پایگاه خبری عصر بانک

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت پرداخت نوین و بانک تجارت

از رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی یاد می‌شود، چرا که آزادی بیان و مطبوعات در کشورها می‌تواند به توسعه و تقویت اقتصادی، رشد فناوری، افزایش توانمندی کشورها و ایجاد فضای نقد و انتقاد دمکراتیک، که یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با فساد و گامی به سوی شفافیت است، یاری رساند.

به دلیل نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری مفاهیم و عقاید عمومی درباره موضوعات مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، از همان ابتدا به مطبوعات، نام رکن چهارم را داده‌اند. مطبوعات می‌توانند در طول زمان بر افکار عموم تاثیرگذار باشند. از این‌رو، این ابزار پرقدرت، نقش بسزایی در افزایش اطلاعات و توسعه فرهنگ دارد. علاوه بر آن، از مطبوعات به عنوان ناظر بر عملکرد دولت در سراسر جهان یاد می‌شود. این ابزار از طریق اطلاع‌رسانی صحیح، روشن و دقیق از عملکرد دولتمردان، به مردم درباره فداکاری‌‌ها و خطاهای حکومت، آگاهی می‌بخشد. بنابراین اگر آزادی مطبوعات سلب نشود، آنها می‌توانند در پیشرفت و توسعه جامعه گام‌های موثری بردارند.

اینکه رسانه‌ها برای ایفای نقش خود در توسعه اقتصادی و مبارزه با مفاسد، چه سختی‌هایی را متحمل می‌شوند، اینکه قوانین تا چه اندازه از اطلاع‌رسانی شفاف حمایت یا جلوگیری می‌کنند، اینکه رسانه‌ها چگونه می‌توانند به دور از دعواهای زرگری شرکت‌های تجاری بدون جانبداری از گروه یا افراد خاص، به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند، اینکه روابط عمومی‌ها چگونه با اخبار و نقدهای سازنده در کشور برخورد می‌کنند و اینکه دلیل اتخاذ استراتژی سکوت در یک دهه گذشته، در برابر رسانه‌های منتقد چیست، موضوعات مهمی هستند.

از این‌رو، در یکصد و بیست و ششمین میزگرد آنلاین از سلسه نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (شانزدهمین برنامه اقتصاد مدرن) که ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «نقش رسانه‌ها در توسعه» با حضور دکتر داود زارعیان استاد ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر امیر لعلی مدیر روابط عمومی بانک سینا، رسول قربانی سردبیر پایگاه خبری راه پرداخت و دانیال خدابخش مدیرمسئول پایگاه خبری عصر بانک، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر