در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد پشت پرده فروش سخت‌افزار در نظام بانکی منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد پشت پرده فروش سخت‌افزار در نظام بانکی منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-08-25

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: محسن عزیزی صاحب‌نظر بانکی، مسعود شکرانی مدیرعامل گروه داده‌ورز جویا و بهزاد صفری رئیس اداره کارت و خدمات نوین بانک تجارت

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : هلدینگ راهبرد هوشمند شهر و شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس

 

در اوایل دهه ۱۳۸۰ شمسی، همزمان با ایجاد دولت الکترونیکی در ایران و توسعه فناوری اطلاعات و گسترش آن به بازارهای پولی و بانکی علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانک‌ها، روش‌های جاری بانکداری، متحول و دگرگون شد. با رشد روزافزون معاملات تجارت الکترونیک در سطح جهان و نیاز تجارت به حضور بانک برای نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیک، به عنوان بخشی تفکیک‌ناپذیر از تجارت الکترونیک و دارای نقش اساسی در اجرای آن شد. به جرات می‌توان گفت بدون بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک هم محقق نمی‌شد.

همین چند جمله جذاب در آن سال‌ها، باعث شد بانک‌های ایرانی با درک این مسئله، البته با نقشه راه اشتباه در حوزه کسب‌وکاری، اقدام به خریدهای سخت‌افزاری برای ارائه سرویس‌های الکترونیکی کنند. جالب آنکه چنانچه عملکرد بانک‌های کشور را در سال‌های گذشته، مرور کنیم متوجه می‌شویم اگر یک بانک بزرگ، اقدام به خرید یک سخت‌افزار می‌کرد، سایر بانک‌ها هم به سرعت وارد عمل می‌شدند و بدون توجه به اینکه این سخت‌افزارها قرار است کدام نیاز آنها را پاسخ دهند، برای اینکه از قافله عقب نمانند، اقدام به خریدهای سنگین در این حوزه می‌کردند.

اینکه چرا بانک‌های دولتی ما، در سال‌های اخیر، از جیب بیت‌المال، خریدهای سخت‌افزاری بدون توجه به بازگشت سرمایه کردند، اینکه تا چه میزان، این خریدها بر اساس نیازهای واقعی آنها بوده و در نهایت، اینکه پشت‌پرده خریدهای سخت‌افزاری در نظام بانکی چیست، از جمله موضوعات مهم در این زمینه است.

از این‌رو، در یکصد و بیست و دومین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، که ۱۳ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد، «پشت‌پرده سخت‌افزار در نظام بانکی»، با حضور محسن عزیزی صاحب‌نظر بانکی، مسعود شکرانی مدیرعامل گروه داده‌ورز جویا و بهزاد صفری رئیس اداره کارت و خدمات نوین بانک تجارت، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر