در حال خواندن
قسمت دوم سریال صوتی بانکداری شناختی منتشر شد؛ کاربرد هوش مصنوعی در بهبود کانال‌های بانکی و بهبود تجریه مشتری
1

قسمت دوم سریال صوتی بانکداری شناختی منتشر شد؛ کاربرد هوش مصنوعی در بهبود کانال‌های بانکی و بهبود تجریه مشتری

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-04-15

بانکداری شناختی، نسل بعدی بانکداری است که بر شانه‌های بانکداری دیجیتال سوار است

پادکست : لرنودیو

توزیع کننده : عصر پرداخت

مدیر اجرایی : عبداله افتاده

دبیر اجرایی : هومن رضوی

نویسنده:  محمد علی میرفلاح لیالستانی

ویراستار و راوی : شکیبا بهری

موسیقی : دانیال فرح بخشی

اسپانسر : پات لایف

 

فصل اول این سریال “هوش مصنوعی و مدل‌های کسب و کار بانکداری مدرن” نام دارد و شامل ۱۰ اپیزود است که در هر اپیزود، تاثیر هوش مصنوعی بر یکی از اجزای مدل کسب و کار بانک‌ها بررسی و ارائه شده است.

 

قسمت دوم: کاربرد هوش مصنوعی در بهبود کانالهای بانکی و تجربه مشتری

این مقاله دو قسمته که بخش دومش رو تو اپیزود سوم فصل اول بانکداری شناختی تقدیمتون می کنیم.

نویسنده تو مقدمه می گه که همه چیز در زندگی امروز کاملاً دیجیتالیه و با هوش مصنوعی، شرکت های بزرگ در تلاشند همه چیز رو از دست انسان ها بگیرن و به یک روبات یا کامپیوتر منتقل کنند. بنابراین بانکداری شناختی هم تا حدودی تو همین مسیره.

بانکداری شناختی تو روشهای عادی بانکی از محاسبات شناختی استفاده می کنه و محاسبات شناختی هم همون شبیه سازی فرآیند تفکر یک انسانه! که روی رایانه و توسط یک برنامه تخصصی اجرا می شه . محاسبات شناختی فقط به اینجا ختم نمی شه، موارد فراوون دیگه ای هم وجود داره که شامل سیستمهای مختلف یادگیری شخصیه که از سیستمهای داده کاوی مختلف ، شناسایی الگوها و حتی پردازش زبان طبیعی استفاده می کنه. همه اینها به کامپیوتر کمک می کند تا همون روند کار روی مغز انسان رو تقلید کنه. نویسنده معتقده این همون چیزیه که برای بهینه سازی تجربه مشتری در مقیاس وسیع بهش نیازمندیم ،حالا چه ازش تو تقلید تجربه مشتری استفاده کنیم و چه تو فرایند بهینه سازی و بهبود تجربه مشتری تو ارایه محصولات و خدمات

تو هر دو مسیر، دیگه این ما نیستیم که کار می کنیم، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین جایگزین ما و تعاملات هوشمند بین ما و مشتری هامون تو آینده نزدیکه. در ادامه میخواهیم به بررسی این موضوع و تعییرات حاصل از اون، تو تعاملات بین مشتریان بانکی و خدمات مالی و بانکی بپردازیم جایی که تجربه مشتری اونجا شکل میگیرد ، رشد میکند و به بالندگی میرسد و گاهی هم تموم میشه.

ویژگی اصلی سیستم های میتنی بر هوش مصنوعی توانایی آنها در استدلال ، جمع آوری و تمرکز اطلاعات ، دیدن تصاویر ، یادگیری و تغییر مطابق با شرایط یا هماهنگی سریع با شرایط جدید است. برنامه های بانکی همراه یا کیف پول همراه که توسط بانک ها ارائه می شود ، مولفه های اصلی جمع آوری اطلاعات رفتاری مورد نیاز سیستم های هوش مصنوعی هستند. بنابراین باید انتظار ادغام مستقیم کانال های بانکی با سیستم های هوش مصنوعی را داشته باشیم و بدانیم که آنها متقابلا یکدیگر را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده
  • محمد صادقی
    1400-04-21 در 17:23

    ُلام
    قسمت اول را گوش دادم ، به نظرم من بسیار خوب بود
    ممنون از زحمات سرکار خانم بحری ، اقای رضوی و شما و همه همکارانتون.

ارسال یک نظر