در حال خواندن
قسمت دوم سریال صوتی ظهور بانک‌های مخابراتی منتشر شد: ظهور بانک‌های مخابراتی(تلکوبانک‌ها) در جهان
0

قسمت دوم سریال صوتی ظهور بانک‌های مخابراتی منتشر شد: ظهور بانک‌های مخابراتی(تلکوبانک‌ها) در جهان

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-06-22

چگونه و با چه انگیزه‌ای شرکت‌های مخابراتی وارد دنیای خدمات مالی شدند؟ چگونه این دو صنعت ظاهراً متفاوت و رقیب توانستند با هم همکاری کنند و تجربیات موفق جهانی چی بوده؟ تعداد مشترکان زیاد و نفوذ بالای تلکوها از یک طرف برای بانک‌ها جذاب است. سبد محصول متنوع و جذاب بانکی و مالی از طرف دیگر همیشه برای تلکوها جذاب بوده تا بتونن ارزش افزوده بیشتری به مشترکان خودشون ارائه بدهند.

ما در دومین اپیزود از سریال تلکو بنکینگ، سری به تجربیات دنیا می‌زنیم و نمونه‌هایی از همکاری شرکت‌های مخابراتی و بانک‌ها را برایتان بازگو می‌کنیم.

تهیه کننده : لرنودیو

پخش کننده : عصر پرداخت

مدیر اجرایی : عبداله افتاده

دبیر اجرایی : هومن رضوی

نویسنده:  اسمهان حکاک

ویراستار فنی : سید بهنام خاکباز

ویراستار و راوی : ساغر مشهدی زاده

تدوین گر: پرستو موسوی

موسیقی : دانیال فرح بخشی

اسپانسر : همراه اول

برای اینکه با سریال تلکو بنکینگ بیشتر آشنا بشید، ابتدا باید بگیم که تلکو بنک چیه. تلکوبنک حاصل همکاری و مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی برای ارائه محصولات مشترک به مشتریانه. ما تو لرنودیو برای اولین بار، سریال صوتی “تلکوبنکینگ” رو با حمایت همراه اول تهیه کردیم که توسط عصر پرداخت پخش میشه. این سریال شامل ۱۰ اپیزوده که توی هر اپیزود اون، یک موضوع و جنبه جدید از تلکو بنکینگ به صورت تخصصی بررسی و ارائه میشه.

 

قسمت دوم: ظهور بانک‌های مخابراتی(تلکوبانک‌ها) در جهان

خب، اگه بخوایم دو صنعت فناوری محور رو تو ایران و جهان نام ببریم که بیشترین گردش مالی رو داشته باشن، به طور حتم یکی شون صنعت مخابراته و اون یکی، صنعت بانکداری. چیزی که باعث میشه رقابت‌های شدیدی بین بانک‌ها و شرکت‌های تلکو شکل بگیره، چندین میلیون مشتری مشترکه. چطور اینهمه مشتری مشترک به وجود اومد، از زمانی که اپراتورهای موبایل به صنعت پرداخت ورود کردن و بانک‌ها هم mvno ها رو راه اندازی کردن و سعی کردند زنجیره ارزش شون رو تکمیل بکنن. این رقابت نفس گیر و تنگاتنگ اپراتورها و بانک‌ها تو حوزه‌هایی مثل کیف پول الکترونیک اونقدر بالا گرفت که حتی تو سطح وزارتخانه، هیات دولت و بانک مرکزی هم دیگه دیده می‌شد. تو دنیا اما سابقه مشارکت و همکاری‌های راهبردی بین این دو صنعت به خوبی وجود داره و اپراتورهای موبایل با همکاری با بانک‌ها تونسته ن خدمات ترکیبی و متنوعی ارائه بکنن. این همکاری‌ها مفهوم جدید به نام تلکوبانک رو به وجود آورد که به یک پرادایم جدید اشاره داره که حاصل مشارکت راهبردی تلکوها با ارائه دهنده خدمات مالیه. تو سریال ظهور بانک‌های مخابراتی، ابعاد مختلف و زمینه‌های ظهور این پارادایم جدید رو بررسی می‌کنیم و بعد هم با یه نگاه جامع به تاریخچه رقابت‌ها و همکاری‌های بین اپراتورها و بانک‌ها تو کشور خودمان، یه تصویر از نمونه‌های موفق جهانی و به طور کلی آینده این پارادایم تو ایران عرضه می‌کنیم. با لرنودیو تو این سریال جذاب همراه باشید.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر