در حال خواندن
قسمت هشتم سریال صوتی ظهور بانک‌های مخابراتی منتشر شد: نقش پلتفرم‌های مبتنی بر موبایل در تقویت هویت دیجیتال در اکوسیستم خدمات مالی
0

قسمت هشتم سریال صوتی ظهور بانک‌های مخابراتی منتشر شد: نقش پلتفرم‌های مبتنی بر موبایل در تقویت هویت دیجیتال در اکوسیستم خدمات مالی

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-08-04

در دهه گذشته و بر اساس آنچه موسسه اکسنچر می گوید، بانک‌های آمریکا بیش از ۱ میلیارد دلار در سال برای راهکارهای مدیریت هویت دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. نیاز به مدیریت هویت و دسترسی، در خدمات مالی یک مساله ذاتی است . احراز هویت غیرحضوری، تعریف و مدیریت چرخه عمر هویت مشتری، اعتبارسنجی مستمر مشتریان حقیقی و حقوقی و حتی اشیا در آینده‌ای نزدیک بر اساس داده‌های هویتی آنها، ایجاد هویت هم پیمان بین بانکی و استقرار چارچوب حاکمیت داده از جمله نیازمندی‌های جدی حال حاضر هستند.

ما در این اپیزود به نقش پر اهمیت موبایل در تقویت هویت دیجیتال در اکوسیستم خدمات مالی و تجربیات جهانی اپراتورها در این زمینه می پردازیم.

 

تهیه کننده : لرنودیو

پخش کننده : عصر پرداخت

مدیر اجرایی : عبداله افتاده

دبیر اجرایی : هومن رضوی

نویسنده:  اسمهان حکاک

ویراستار و راوی : ساغر مشهدی زاده

تدوین گر: پرستو موسوی

اسپانسر : همراه اول

برای اینکه با سریال تلکوبنکینگ بیشتر آشنا بشید، ابتدا باید بگیم که تلکوبنک چیه. تلکوبنک حاصل همکاری و مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی برای ارائه محصولات مشترک به مشتریانه. ما تو لرنودیو برای اولین بار، سریال صوتی “تلکوبنکینگ” رو با حمایت همراه اول تهیه کردیم که توسط عصر پرداخت پخش میشه. این سریال شامل ۱۰ اپیزوده که توی هر اپیزود اون، یک موضوع و جنبه جدید از تلکوبنکینگ به صورت تخصصی بررسی و ارائه میشه.

 

قسمت هشتم: نقش پلتفرم‌های مبتنی بر موبایل در تقویت هویت دیجیتال در اکوسیستم خدمات مالی

 

نوسینده در ابتدا به کمیسیون اروپا و اهداف دیجیتالی که برای سال ۲۰۳۰ تعیین کرده پرداخته، که از جمله این اهداف می توان به:

–       همه خدمات عمومی ضروری باید به صورت آنلاین در دسترس باشد.

–       همه شهروندان به پرونده­‌های الکترونیکی پزشکی دسترسی داشته باشند

–       و اکثر شهروندان (حدود ۸۰ درصد) باید از کیف پول هویت دیجیتال استفاده کنند.

اما از سوی دیگر یکی از اولویت‌های راهبردی سازمان ملل، ثبت هویت قانونی تمام افراد در سراسر دنیا تا سال ۲۰۳۰ است و پیگیری و گزارشگری این اولویت راهبردی را به بانک جهانی سپرده است. بانک جهانی هم برای اطمینان از تحقق این هدف، برنامه‌ای اجرایی موسوم به «ID4D» (شناسایی و احراز هویت برای توسعه) را در دستورکار قرار داد تا بتواند قدم‌های بیشتری برای شناسایی بیش از یک سوم این افراد به اصطلاح «نامرئی» بردارد؛ به ویژه در این برنامه که تخصیص هویت دیجیتال به افراد، در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته است. از طرفی تعداد مشترکان موبایل همواره در حال افزایش است و از مرز پنج میلیارد عبور کرده که این امر پتانسیل موبایل برای توانمندسازی شهروندان، حافظت از حریم خصوصی و تحریک توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق سیستم‌های هویت دیجیتال فراگیر را برجسته می‌کند. با توجه به این که اپراتورها در واقع تامین کنندگان زیرساخت‌های ارتباطی در هر کشوری هستند، آن‌ها مسئول محافظت از شبکه خود و این که چه کسی به آن دسترسی دارند، نیز هستند. از طرف دیگر رگولاتوری‌ها در تمام دنیا برای جلوگیری از اقدامات مخرب مانند پولشویی با صنعت تلکام همکاری می‌کنند. به این علت لازم است صنعت تلکام ساز و کار KYC خود را تقویت کند و فرآیند اعتبار سنجی و تایید هویت مشتریان را با کارایی بالا انجام دهد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر