در حال خواندن
استقرار هوش مصنوعی، انقلابی در بانکداری دیجیتال ایالات متحده
0

استقرار هوش مصنوعی، انقلابی در بانکداری دیجیتال ایالات متحده

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

بانک آمریکا برای گسترش بیشتر مشاغل بانکداری خرد روی برنامه بانکداری تلفن همراه، از پردازش زبان طبیعی و فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

عصر پرداخت – از آنجا که شیوع کووید۱۹ شرکت‌های بزرگ بانکی را مجبور کرده است که از عملیات خرد مستقر در شعبه به موبایل و درایو اتکا کنند، بانک مرکزی آمریکا خدمتی به نام دستیار هوشمند بانک مرکزی را راه‌اندازی کرده و آخرین موسسه مالی را برای ترکیب دستورات صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی به برنامه بانکی تلفن همراه خود وارد کرده است.

بانک مستقر در مینیاپولیس به دلیل بحران بیماری کووید۱۹ تغییراتی در برنامه بانکی تلفن همراه خود ایجاد کرده است و دستیار هوشمندش از پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند تا به مشتریان امکان انجام طیف وسیعی از معاملات بانکی و دریافت اطلاعات حساب را از طریق پاسخ دادن به سوالات ساده در مکالمات روزمره بدهد.

مشتریان می‌توانند از برنامه تلفن همراه، برای انجام هر کاری از واریز چک با تلفن همراه گرفته تا دریافت اطلاعاتی درباره وام‌های رهنی و اطلاعات وام خودرو استفاده کنند. دستیار هوشمند در حال کمک به مشتریان است که بسیاری از معاملات روزمره مانند پرداخت قبض، نقل و انتقال وجه، اطلاعات حساب و معاملات را هرچه سریع‌تر و بدون کوچک‌ترین اصطکاک انجام دهند و این اجازه را به مشتریان می‌دهد تا بدون حضور در اجتماعات، از پس انجام کارهای بانکی بر بیایند.

بانک آمریکا (Bank of America) همچنین از دستیار صوتی فوق پیشرفته خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است و اریکا (Erica) نام دارد، رونمایی کرد. به گفته مدیران ارشد این بانک، اریکا به ۲۵ میلیون کاربر گوشی‌های هوشمند در این کشور کمک می‌کند تا بسیاری از کارهای بانکی موردنیاز خود را از طریق آن انجام دهند.

بانک آمریکا یک شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است که هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود و دفتر مرکزی آن در شهر شارلوت، کارولینای شمالی ایالات متحده مستقر شده است.

دستیار صوتی و هوش مصنوعی اریکا به کاربران آمریکایی این امکان را می‌دهد تا با ارسال دستورهای صوتی، پیام متنی یا حرکت دست و صورت به اپلیکیشن بانک آمریکا، کارهای بانکی خود را انجام دهند. از جمله کارهای بانکی قابل اجرا توسط اریکا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. جست‌وجوی تراکنش‌های قبلی همچون چک‌های نوشته شده، چک‌های پاس شده و خرید از فروشگاه

۲. دسترسی به اطلاعات پایه همچون شماره کارت، شماره حساب و شماره عابر بانک موردنظر

۳. تنظیم قرار ملاقات‌های حضوری با متخصصان و مسوولان مرکز مالی و تجاری بانک آمریکا

۴. مشاهده صورت حساب، پرداخت‌های معوقه و قسط‌های پرداختی

۵. فعال‌سازی و مسدودسازی کارت‌های اعتباری و بانکی

۶. انجام تراکنش و نقل و انتقالات مالی بین بانکی

آدیتیا باسین، مدیر بخش مشتریان و مدیریت تکنولوژی بانک آمریکا در این باره می‌گوید: «کاربران به مرور درمی‌یابند که دانش و هوشمندی دستیار صوتی اریکا افزایش خواهد یافت؛ به گونه‌ای که به شما در اتخاذ تصمیمات مالی نیز کمک می‌کند تا بتوانید از بودجه اقتصادی‌تان استفاده بهینه‌تری کنید.»

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، خدمات موبایل بانک در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا افزایش بی‌سابقه داشته است؛ به گونه‌ای که طبق آمار، بالغ بر ۶۳ درصد از بزرگسالانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، حداقل یک اپلیکیشن بانکی برای انجام خدمات و تراکنش‌های بانکی روی سیستم عامل موبایل خود دارند.

به گفته تحلیلگران فضای مجازی، هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی به‌طور قطع در آینده نه چندان دور نقش پررنگ و بسزایی در خدمات بانکی و نقل و انتقالات مالی ایفا کرده و حوزه‌های مختلفی را در بر خواهند گرفت. همان‌طور که بسیاری از غول‌های تکنولوژی برآورد کرده بودند؛ «هوش مصنوعی جهان را خواهد بلعید.»

حال این امر که به سهولت امور و آسایش شهروندان می‌انجامد، می‌تواند دردسرهای بزرگی را هم برای آنها بیافریند. در هر صورت، استفاده درست و بهنگام از تکنولوژی است که می‌تواند در پیشرفت و گسترش جوامعه مختلف تاثیرگذار باشد.

در همین خصوص، Carissa Merrill، مدیر ارشد اجرایی بانک مرکزی آمریکا گفت: «مطالعات ما نشان می‌دهد افرادی که دارای مشکلات جسمانی از جمله کمبود بینایی هستند، خواهان ایجاد یک رابط کاربری ساده که باعث بهبود تجربه کاربری‌شان می‌شود، هستند و از این پس، افراد کم‌بینا یا حتی نابینا، قادر به استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال خواهند بود.»

این کارمند با تجربه در بانک ایالات متحده ادامه داد: «برای کسانی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در خانه خواهند ماند، دستیار هوشمند قادر است بدون مراجعه به بانک، به حل و فصل کارهای بانکی آنها کمک کند.»

لازم به ذکر است خدمات بانکداری دیجیتال در ایالات متحده، به‌طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا کرده و سه چهارم معاملات و ۴۶ درصد مسایل مربوط به وام را تشکیل می‌دهد.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر