در حال خواندن
درس بزرگ کرونا به صنعت بانکداری
0

درس بزرگ کرونا به صنعت بانکداری

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

سازمان جهانی بهداشت اخیرا نسبت به فاز جدید و خطرناک همه‌گیری بیماری کووید۱۹ هشدار داده و اعلام کرده است که به‌رغم سرعت یافتن گسترش این بیماری، بسیاری از مردم دنیا از ماندن در قرنطینه و رعایت کردن محدودیت‌ها و اصول بهداشتی خسته شده‌اند.

عصر پرداخت – این هشدار پس از آن مطرح شد که شواهد نشان داده ویروس کرونا از ماه دسامبر سال گذشته همزمان با شناسایی اولین مورد ابتلا در چین، در ایتالیا نیز وجود داشته است.

ویروس کرونا تاکنون به مرگ بیش از ۶۵۰ هزار نفر و ابتلای بیش از ۱۶ میلیون نفر در جهان منجر شده که در حال حاضر موارد ابتلا به بیماری ناشی از این ویروس در قاره آمریکا و بخش‌هایی از آسیا رو به افزایش است.

اعمال محدودیت و قرنطینه خانگی در نقاط مختلف جهان که با خسارت‌های اقتصادی قابل توجهی همراه بوده، برای مدتی مانع از گسترش بیماری کووید۱۹ شد اما با این وجود، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، همه‌گیری این بیماری همچنان تهدید قابل توجهی برای مردم جهان به حساب می‌آید. اتفاقی که بدون شک، بیش از پیش اقتصاد جهانی را هدف قرار خواهد داد.

یک مدیر اجرایی شرکت گلدمن ساکس گفت: «همه‌گیری ویروس کرونا، در حال تسریع حرکت مصرف‌کنندگان و مشتریان به سمت خدمات مالی آنلاین است و نشان می‌دهد که از این پس، بانک‌ها می‌توانند با شعب فیزیکی کمتری فعالیت کنند.»

تحقیقات این شرکت نشان می‌دهد که بیش از یک چهارم از مشتری‌ها، قصد ندارند حتی پس از آنکه شیوع ویروس کرونا به حالت کنترل درآید نیز برای انجام امور بانکی به شعب بانک مراجعه کنند.

مارکوس، پلتفرم آنلاینی که توسط Talwar اداره می‌شود، با همکاری Apple Inc ارایه‌دهنده حساب‌های پس‌انداز، وام‌های شخصی و همچنین کارت اعتباری است و بررسی حساب‌ها، برای سال ۲۰۲۱ را از هم اکنون برنامه‌ریزی کرده. فشار مصرف‌کنندگان گلدمن بخشی از پیشنهاد برای اطمینان کمتر به تجارت و بانکداری سرمایه‌گذاری است. نرخ پایین بهره، مزیت شرکت را در حساب‌های با بازده بالا کاهش داده و مارکوس را وادار کرده است که نرخ حساب پس‌انداز آنلاین خود را تغییر دهد.

هریت طالوار، مدیر اجرایی این شرکت گفت: «ما از رفتار مصرف‌کنندگان می‌فهمیم که آنها خدمات مالی آنلاین را می‌خواهند زیرا آسان، راحت و ایمن است. اگر آنها می‌توانند این کار را برای سوپرمارکت‌های کوچک انجام دهند؛ چرا برای بانکداری نه؟»

او همچنین بیان کرده است که بانک‌های بزرگ با شعبه‌های فیزیکی، فقط به موجران زمین بانک‌ها کمک می‌کنند تا مصرف‌کنندگان.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر