در حال خواندن
در سنگاپور عملیاتی شد؛ احراز هویت شهروندان، بدون مراجعه به شعب بانک
0

در سنگاپور عملیاتی شد؛ احراز هویت شهروندان، بدون مراجعه به شعب بانک

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

فناوری تایید چهره به صاحبان SingPass اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک سلفی، خدمات بانکی دیجیتال دریافت کنند.

عصر پرداخت – شهروندان آسیایی که دارای پاسپورت سنگاپور هستند، می‌توانند با گرفتن تصویر از خود با استفاده از فناوری تایید چهره، در پی افزایش خدمات بانکی دیجیتال در بحبوحه همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، خدمات بانکی دیجیتال از جمله افتتاح حساب، پرداخت وام، جابه‌‌جایی وجه بین‌المللی و غیره را دریافت کنند.

این برنامه آزمایشی با هدف بهره‌مندی بیش از یک میلیون مشتری که دارندگان SingPass هستند و از خدمات بانکی دیجیتال استفاده نمی‌کنند، ایجاد شده است.

در این گروه، بیش از ۶۰ درصد افراد سالمند ۶۲ سال و بالاتر هستند. طبق اعلامیه مطبوعاتی، سالمندان بیشتری در حین شیوع بیماری به سمت بانکداری دیجیتال روی آورده‌اند.«تعداد سالخوردگانی که از بانکداری دیجیتال در آوریل و مه ۲۰۲۰ استفاده کرده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه برابر شده است.»

جرمی سو، رییس گروه بانکی سنگاپور DBS گفت: این سرویس همچنین به نفع کسانی است که برای اولین بار سعی در استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال دارند.

وی گفت: «یکی از بزرگ‌ترین اختلالاتی که صنعت بانکداری تاکنون در زمان معاصر شاهد آن بوده است، سرعت پایین دسترسی بوده و ما از اهمیت استفاده از فناوری دیجیتال که با سرعت در راه خدمات‌رسانی گسترده‌تر به نفع مردم باشد، آگاه هستیم.»

این فرایند «شبیه به گرفتن سلفی» است و به سنگاپوری‌ها و ساکنان دایمی این کشور، این امکان را می‌دهد تا خدمات بانکی دیجیتال DBS را از خانه‌های‌شان دریافت کنند، از جمله ثبت نام برای بانکداری دیجیتال.

همچنین در بیانیه این بانک آمده است: این امر به آنها اجازه می‌دهد تا «دسترسی فوری» به حساب‌های بانکی و خدمات بانکی خود داشته باشند و روند ثبت نام را تسریع کنند.

با استفاده از تایید چهره، مشاغل می‌توانند با چهره ارایه‌شده کاربر که در برابر بانک اطلاعات بیومتریک دولت مطابقت دارد، ثبت نام کنند و با این حال، آنها مطابق با این بیانیه مطبوعاتی هیچ گونه اطلاعات ارسالی را جمع‌‌آوری یا حفظ نمی‌کنند.

مشتریان DBS / POSB که مایل به استفاده از ویژگی تایید چهره SingPass هستند، برای استفاده از این امکان، باید برنامه موبایل Digibank را بارگیری کنند. آنها سپس باید عکسی بگیرند که مطابق با آخرین سوابق عکس گذرنامه خودشان از پایگاه داده‌های بیومتریک دولت باشد.

مسوولان DBS و GovTech می‌گویند پس از تطابق موفقیت‌آمیز، برای تایید هویت، یک لینک دسترسی به شماره تلفن همراه ثبت شده کاربر ارسال شده و کاربر می‌تواند حساب کاربری دیجی‌بانکی مورد نظر خود را ایجاد کند. همچنینDBS  و GovTech می‌گویند: افرادی که موفق به ثبت نام از درگاه مذکور می‌شوند، نباید جزییات اطلاعات شخصی خود را برای دیگران فاش کند.

قبل از آغاز به کار این سرویس، مشتریانی که برای خدمات بانکی دیجیتال به صورت آنلاین ثبت نام کرده بودند، مجبور به استفاده از کارت خودپرداز، کارت اعتباری یا PIN خود بوده تا مراحل تایید هویت را قبل از اولین دسترسی به خدمات بانکی دیجیتال، انجام دهند. افرادی هم که از در اختیار داشتن موارد فوق محروم بودند، باید منتظر می‌ماندند تا موارد احراز هویت‌شان را از طریق پست دریافت کنند.

در اوایل ماه ژوییه، ویژگی تایید چهره SingPass تحت یک آزمایش بتا قرار گرفت و «پاسخ مثبت» را در میان شرکت‌کنندگان که شامل بیش از ۱۰۰ سالمند و دانش‌آموز از کالج ITE کالج غربی بود، دریافت کرد.

در این اطلاعیه آمده است که اکثریت شرکت‌کنندگان اظهار کردند که گزینه تایید چهره را سریع‌تر و آسان‌تر از روش‌های ثبت نام بانکی دیجیتال موجود می‌دانند.

همچنین به دلیل تغییر چشمگیر رفتار مصرف‌کنندگان و گرایش آنها به سمت خدمات بانکی دیجیتال انتظار می‌رود نفوذ گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۲ به ۸۰ درصد از جمعیت برسد.

رییس گروه بانکی سنگاپور DBS می‌گوید: «از آغاز تا پایان سال ۲۰۱۹، تعداد مشتریانی که نیازها و امور بانکی خود را صرفا از طریق تلفن همراه انجام داده‌اند (در اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه DBS digibank ) در مقایسه با آغاز سال ۲۰۱۷ تا پایان ۲۰۱۸، دو برابر شده است.

علاوه بر این، نزدیک به یک میلیون مشتری DBS امروزه کاربران مستقل بانکداری دیجیتال هستند؛ به این معنی که آنها در سیستم‌های عامل بانکی دیجیتال بانک فعال هستند و بیش از یک سال است که بدون مراجعه به شعب بانک یا مراجعه به مرکز تماس، موفق به انجام تمام و کمال خدمات بانکی روزمره‌شان شده‌اند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که تا پایان سال ۲۰۲۰، مشتریان DBS می‌توانند از فناوری تایید و احراز هویت از طریق شناسایی چهره SingPass  برای ثبت نام در دریافت سایر خدمات شهروندی نیز استفاده کنند.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر