در حال خواندن
بانک ها، کرونا و خدمات غیرحضوری
0

بانک ها، کرونا و خدمات غیرحضوری

نویسنده:  مهدی مقدم1399-10-20

در راستای گسترش ظرفیت بانکداری الکترونیک، خدمات غیرحضوری بانک‌ها برای مقابله با کرونا افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به سیاست های دولت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال و وضعت کرونایی موجود در کشور، گفت: تمام تلاش شبکه بانکی و به طور خاص شرکت های حوزه پرداخت باید این باشد که با ارائه خدمات غیرحضوری و از طریق بسترها و پلتفرم های موجود، شرایط را به نحوی تسهیل کنند تا مشتریان به راحتی بتوانند خدمات مورد نیاز و روزمره خود را بدون مراجعه به مراکز خرید و حتی شعب بانک دریافت کنند.

محمدعلی محمودزاده تصریح کرد: برهمین اساس در شرکت پرداخت الکتروینک سداد با برنامه ها و استراتژی بانک ملی ایران در راستای پیاده سازی اقتصاد دیجیتال، تمام تلاش خود را کردیم که با مجازی سازی این سرویس ها نهایت شرایط ممکن را برای مشتریان به طور خاص بانک ملی و در کلان برای عموم مردم ایران فراهم سازیم.

وی افزود: همچنین سعی داریم تا خدماتی مانند افتتاح حساب از طریق پلتفرم شعبه دیجیتال بانک ملی و حتی اعطای تسهیلات را در این شرایط تسهیل کنیم که امیدواریم با توسعه این زیرساخت و سرویس های متعدد بتوانیم این موضوع را محقق سازیم.

به گزارش ایبِنا، وی همچنین در گفتگویی، درباره سایت‌های شرط‌بندی و قمار و نقل و انتقال وجوه در این رابطه، گفت: این سایت‌ها با ایجاد لایه هایی، از خدماتی که با نگاه رفاه اجتماعی ایجاد شده، سوء استفاده و از آن‌ها برای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اینگونه استفاده‌ها در سایر کشورها نیز اتفاق می‌افتد و ناشی از ضعف سیستمی نیست، افزود: با تغییراتی که در نرم افزارها و سایت‌های خدماتی ایجاد شده، امکان سوء استفاده از آن‌ها به حداقل رسیده است.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، افزود: با این حال می‌توان از نظر فنی، برخی دسترسی‌ها را برای تراکنش‌های مشکوک محدود کرد، در همین حال، سیستم‌هایی نیز برای تشخیص تقلب و تخلف وجود دارد، که امکان بروز خطا را به حداقل می‌رساند.

وی گفت: یکی از راهکارها، تشخیص تراکنش‌هایی است که به صورت کارت به کارت، با مبدا مشخص و در فاصله زمانی کوتاه به تعداد زیاد تکرار می‌شود، که نشان می‌دهد تراکنش، به صورت دستی انجام نشده و از طریق لایه‌های میانی و با استفاده از ربات صورت گرفته، که در این صورت از تکرار آن جلوگیری می‌شود.

محمودزاده افزود: همچنین تراکنش‌هایی که ممکن است به هر نحوی با خارج از کشور مرتبط باشد، قابل رصد است و در صورت لزوم، محدود خواهد شد. مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، همچنین از پایه گذاری نخستین بانک دیجیتال و مجازی خبر داد که در آن، همه خدمات بانکی که عموم مردم به آن احتیاج دارند بدون حضور در شعب بانک‌ها قابل انجام است.

وی گفت: یکی از دلایل حضور افراد در شعب بانک‌ها، احراز هویت است که این موضوع نیز الکترونیکی شده و با صدور مجوز امضای الکترونیکی، خدماتی مانند افتتاح حساب، صدورکارت، اعطای دسته چک و تسهیلات، به صورت مجازی و غیرحضوری قابل انجام است.

محمودزاده با بیان اینکه این خدمات ابتدا برای بانک ملی و مشتریان این بانک در قالب نرم افزار ایوا انجام می‌شود، گفت: این خدمات، قابل گسترش به کل شبکه بانکی است. وی همچنین درباره تولید سخت افزار دستگاه‌های پرداخت الکترونیک، گفت: به تازگی مجوز تولید تجهیزات سخت‌افزاری را دریافت کرده‌ایم و سعی می‌کنیم بیشتر قطعات دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی را داخلی سازی کنیم.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر