در حال خواندن
فایل صوتی بررسی صفر تا صد بانکداری دیجیتال منتشر شد
0

فایل صوتی بررسی صفر تا صد بانکداری دیجیتال منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1399-12-30

اقتصاد هوشمند به گستره وسیعی از فعالیت­‌های اقتصادی اشاره دارد که از دانش و اطلاعات دیجیتال به عنوان یک عامل کلیدی تولید در سایر عوامل بهره­مند شده و باعث ایجاد فرصت­‌های جدید و کارآیی هرچه بیشتر اقتصاد می‌­شود تا بتوان خدمات متنوع، با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌­تر، در اختیار مردم قرار داد. در این زمینه، طبیعی است بانک‌­ها، برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌­تر، کانون توجه قرار می­گیرند و سه حوزه مردم اعم از سهام‌داران، مشتریان و کارمندان، فرایندهای کسب­‌وکار و فناوری به طور همزمان هدف­‌گیری می­شود تا منافع تمام ذی‌نفعان تامین گردد؛ یعنی بازدهی مناسب برای سهامداران، خدمات مطلوب، متنوع، کم­‌هزینه و شخصی‌­سازی ­شده برای مشتریان، محیط فعالیت و مزایای مناسب برای کارمندان.

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

متن خبر این گفت‌وگو را در اینجا بخوانید.

نشریه دیجیتال این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

 

 

در اکوسیستم بانکداری مبتنی بر تحول دیجیتال، مشتری و شناخت نیازهای وی، با استفاده از کلان­‌داده‌­هایِ در اختیار، تاکید ویژه‌­ای بر استقرار بانکداری دیجیتال در بانک‌­ها با نگاه ویژه به مشتری­‌محوری، کاهش هزینه‌­های عملیاتی تقلیل خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل‌­های نوین کسب­‌وکار همراه با استفاده از نوآوری و تجاری­‌سازی ایده­‌هاست.

سیاست­‌ها و خط­‌مشی­‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در نقش سیاست­‌گذار از یک طرف و نماینده سهام دولت در بانک‌­های دولتی و خصوصی­‌شده از طرف دیگر، معطوف به آماده­‌سازی شرایط، تسهیل و تسریع در گذار از مراحل تحول دیجیتالی در حوزه تدوین سیاست­‌ها و پایش و ارزیابی نحوه استقرار بانکداری دیجیتال توسط بانک‌­های زیرمجموعه وزارت است.

در همین راستا، ابلاغیه‌­ای در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸، از سوی معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت­‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی به تمامی بانک­‌های دولتی، ابلاغ و در آن، بر این موارد تاکید شد: روند آینده بانکداری و تحول دیجیتالی، مسیر تحول و نسل‌­های بانکداری دیجیتالی، بررسی تاثیرات استقرار بانکداری دیجیتال و اکوسیستم بانکداری دیجیتال. محورهای دیگر موردتاکید این ابلاغیه عبارتند از: رویکرد توسعه سامانه‌­های اطلاعاتی و بانکداری دیجیتال، چارچوب تدوین نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال، و الزامات و توصیه­‌های سیاستی در راستای استقرار بهینه بانکداری دیجیتال از منظر حاکمیتی و کسب­‌وکار.

از این رو، اکنون که حدود دو سال از این ابلاغیه می­گذرد، در آخرین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال در برنامه رادیو اینترنتی عصر پرداخت در سال ۹۹، با عنوان «صفر تا صد بانکداری دیجیتال» که با حضور عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت­های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، آخرین وضعیت بانکداری دیجیتال، در سالی که گذشت، موردبحث و تبادل­‌نظر قرار گرفت. آنچه پیش­‌روی شماست، مشروح این گفت­‌وگوست.

 

حامی این برنامه، بانک ایران­ زمین است.

از شما دعوت می کنیم این مناظره داغ و جذاب را بشنوید

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر