در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد مهاجرت کربنکینگ سپه؛ از آغاز تا انتها منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد مهاجرت کربنکینگ سپه؛ از آغاز تا انتها منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-04-26

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

پس از حدود یک دهه، بانکداری متمرکز (کربنکینگ) بانک سپه سال گذشته در چنین روزهایی کلید خورد و بانکداری متمرکز به روش قطعی یکباره (بیگ‌بنگ) آغاز به کار کرد. در آن زمان تمامی سامانه‌های بانک سپه متوقف شده و همه اطلاعات مرتبط با مشتریان، سپرده‌ها، کارت و گواهی سپرده یکباره به سامانه‌های جدید منتقل شد. بانکی که در مرحله قبلی، از سال ۹۱ تا ۹۶ منتظر پیاده‌سازی کربنکینگ خود با شرکت خدمات انفورماتیک بود، اکنون با شرکت داتین، این مسیر را شروع کرده و به سمت نهایی شدن حرکت می‌کند.

حامی این میزگرد، هلدینگ فناوری نگاه است

نشریه دیجیتال این گفت‌وگو را از اینجا دانلود کنید.

متن خبر این گفت‌وگو را در  اینجا بخوانید.


بر این اساس، بیش از ۲۴میلیون مشتری و حدود ۴هزار شعبه در این طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت. این‌ها آمار مشتریان و شعب بانک، پس از الحاق همه بانک‌های نظامی به صورت قطعی است. طبق اعلام هیات رییسه بانک سپه، تا پایان سال ۱۴۰۰، سامانه کربنکینگ در هر پنج بانک ادغامی در سپه که شامل بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، کوثر و قوامین می‌شود، به سامانه جامع بانکی داتین مهاجرت داده می‌شوند.

به منظور ارایه خدمات از سوی این پنج موسسه با هماهنگی سامانه جامع بانکی داتین، تصمیم گرفته شد ۲۰ سرویس اصلی مختص مشتریان شعب در بانک‌های مختلف، در قالب سامانه واسط ادغام با عنوان سمتا توسط داتین تولید شود تا هر کدام از این موسسه‌ها از طریق سامانه ESB و با اتصال به Core یا مرکز خود، ۲۰ خدمت اصلی شعبه‌محور مشتریان را در اختیار آنها بگذارند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۰، تمام این پنج بانک به سامانه داتین مهاجرت داده می‌شوند تا یکپارچگی کامل برای مشتریان انجام شود.

از‌ این‌رو، در شصتمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال که با موضوع «مهاجرت کربنکینگ سپه؛ از آغاز تا انتها» با حضور سید مهدی حسینی عضو هیات مدیره بانک سپه، محمد نژادصداقت مدیرعامل شرکت داتین و بهزاد صفری عضو هیات مدیره شرکت رایانه خدمات امید و مدیر پروژه بانکداری متمرکز بانک سپه برگزار شد، نقش و اهمیت این رویداد بزرگ و انتقال تجربیات این مسیر که بی‌شک راهی سخت را تا رسیدن به نتیجه طی خواهد کرد، موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

مشروح این گفت‌وگو، پیش‌روی شماست.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر