در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد مهم‌ترین چالش شرکت‌های لندتک و BNPL منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد مهم‌ترین چالش شرکت‌های لندتک و BNPL منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-11-01

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: مهندس سیدمحمدحسین محمودی مدیر امور بانکداری شخصی بانک ملت و مهندس مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل شرکت ارتباط فردا

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت پرداخت نوین و بانک تجارت

الندتک، پدیده جدیدی است که برای وام‌دهی بر بستر پلتفرم دیجیتال و هوشمند ظهور کرده است. در این پلتفرم‌ها، کاربر بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها یا موسسات مالی، می‌تواند فرایند دریافت اعتبار را به صورت آنلاین طی کند. پدیده‌ لندتک به بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر قرض‌دهندگان خصوصی کمک می‌کند تا بتوانند با سهولت بیشتر، ارتباط موثری با وام‌گیرندگان برقرار کنند.

در ابتدای کار، وام‌های دیجیتال، چالش‌های اولیه و اساسیِ زیادی داشتند که همین امر، باعث شد تاثیرگذاری و موفقیت آنها، زیر سوال برود اما در ادامه، وام‌دهندگان دیجیتال، با ارائه تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان، با وجود بهره نسبتا بالا، نشان دادند می‌توانند تعداد قابل‌ توجهی مشتری را به خودشان، جلب و درآمد قابل ملاحظه‌ای کسب کنند.

این در حالی است که با توجه به آمار بانک مرکزی، بازار بالقوه خدمات اعتباری خرد کشور را در سال ۱۳۹۸، می‌توان چیزی نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد. اگر سهم تجارت الکترونیک را ۲ تا ۳ درصد از کل معاملات خرده‌فروشی کشور فرض کنیم، در بازه دی‌ماه ۱۳۹۸ تا پایان آذر ۱۳۹۹، بازار بالقوه خدمات اعتباری آنلاین کشور، بین ۱۸۰۰ تا ۲۷۰۰ میلیارد تومان بوده است. بنابراین بخش زیادی از این بازار بزرگ، هنوز آنلاین نشده است. از اصلی‌ترین دلایل آن، می‌توان به قوانین سختگیرانه بانک مرکزی و همجنین عدم همکاری مناسب لیزینگ‌ها با استارتاپ‌ها در زمینه تامین مالی اشاره کرد. با این حال، هنوز چالش‌های زیادی بر سر راه این صنعت وجود دارد.

از این‌رو، در یکصد و سی‌اُمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (بیستمین برنامه اقتصاد مدرن) که ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «مهم‌ترین چالش شرکت‌های لندتک و BNPL» با حضور مهندس سیدمحمدحسین محمودی مدیر امور بانکداری شخصی بانک ملت و مهندس مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل شرکت ارتباط فردا، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر