در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد نقد و بررسی عملکرد معاونت فناوری بانک ملی و هلدینگ داده ورزی سداد منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد نقد و بررسی عملکرد معاونت فناوری بانک ملی و هلدینگ داده ورزی سداد منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-05-30

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مجری : شکیبا بهری

مهمانان:  مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی و فرهاد فائز مدیرعامل هلدینگ داده ورزی سداد

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : هلدینگ داده ورزی سداد

فناوری‌های نوین در دو دهه گذشته هم در نحوه ی عملکرد کسب و کارهای بانکی در دنیا موثر بوده و هم پایه ی ایجاد کسب و کارهای جدید مانند بانکداری الکترونیک بوده است؛ در کشور ما نیز اگر به تاریخچه صنعت بانکی نگاهی شود می‌توان ورود بانکداری الکترونیک به کشور در اوایل دهه ۷۰، راه اندازی شبکه شتاب در سال ۱۳۸۱، شروع به کار شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) در زمستان سال ۱۳۹۰ را بعنوان نمونه در نظر آورد. با توسعه و گسترش کسب و کارهای جدید به مرور زمان نقش فناوری اطلاعات در صنعت بانکی به گونه‌ای شد که بانکها لازم بود به صورت متمرکز و در مجموعه‌های تخصصی نسبت به رفع نیازهای متنوع فناوری اطلاعاتی خود اقدام کنند.

بانک ملی ایران نیز در پاییز و زمستان ۱۳۹۳ با هدف بهره مندی بیشتر از قابلیت های فناوری اطلاعات و رفع نیازهای رو به گسترش بانکی در فضای رقابتی، اقدام به تغییر ساختار سازمانی سداد، به شرکت هلدینگ تبدیل کرد و در حال حاضر شرکت های پارس تکنولوژی سداد، پرداخت الکترونیک سداد و شرکت فناوری اطلاعات راهبر سداد، شرکت‌های تابعه آن هستند. این هلدینگ بعنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک، از بدو تاسیس تاکنون همگام با انتظارات و خواسته های بانک اقدام به ارایه سرویس های مورد نیاز بانک کرده و البته از طرفی نیز معاونت فناوری بانک ملی نیز در سال های اخیر اقدامات قابل توجهی انجام داده که به برخی از آنها نیز نقدهایی وارد است.

از این رو در برنامه امروز با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی و فرهاد فائز مدیرعامل هلدینگ داده ورزی سداد به دستاوردها و ابهامات موجود در این دو بخش خواهیم پرداخت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر