در حال خواندن
قسمت چهارم سریال صوتی بانکداری شناختی منتشر شد؛ فینتک و علوم شناختی
0

قسمت چهارم سریال صوتی بانکداری شناختی منتشر شد؛ فینتک و علوم شناختی

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-04-29

بانکداری شناختی، نسل بعدی بانکداری است که بر شانه‌های بانکداری دیجیتال سوار است

پادکست : لرنودیو

توزیع کننده : عصر پرداخت

مدیر اجرایی : عبداله افتاده

دبیر اجرایی : هومن رضوی

نویسنده: ماکان سپهری

ویراستار و راوی : شکیبا بهری

موسیقی : دانیال فرح بخشی

اسپانسر : پات لایف

 

فصل اول این سریال “هوش مصنوعی و مدل‌های کسب و کار بانکداری مدرن” نام دارد و شامل ۱۰ قسمت است که در هر قسمت، تاثیر هوش مصنوعی بر یکی از اجزای مدل کسب و کار بانک‌ها بررسی و ارائه شده است.

قسمت چهارم : بخش اول این مقاله درواقع بررسی استارتاپ‌ها و فینتک‌های موفق تو زمینه استفاده از تکنولوژی‌های جدید عرصه مالیه و توش با کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تو هر کدوم از این استارتاپ‌ها آشنا می‌شید. نویسنده، با یه عنوان جذاب، مقدمه مقاله رو شروع می کنه:

فینتک‌ها و سه‌گانه مقدس نوآوری.

شاید بشه گفت مهمترین و پرکاربردترین واژه‌های روزگار ما، نوآوری، تحول دیجیتال و اختلال دیجیتال باشن؛ هر کدوم از این ها در واقع پاسخ‌هایی هستن که مدل‌های سنتی کسب و کار برای نسل جدید کاربرا ارائه دادن! نسلی که به تکنولوژی معتاد شدن. دنیای مالی و فینتک‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستن.

همه می‌بینیم که دنیای پردازش و خدمات مالی تو سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده و تجربه کاربر تو دنیای مالی بسیار دگرگون شده! مواردی مثل زیاد شدن سرعت انجام تراکنش‌ها، افزایش استفاده از درگاه‌های دیجیتال برای پرداخت‌های خرد، به وجود اومدن یه نگاه تازه به مفهوم امنیت تراکنش و ارائه خدمات مالی شخصی‌سازی شده، هر کدومشون تونستن تجربه‌ی کاربر رو تو دنیای مالی دگرگون کنن

اگر یه بررسی روی کسب و کارهای کوچک و بزرگی که تو سال‌های اخیر به نوآوری تو زمینه ادبیات خدمات مالی پرداخته‌اند داشته باشیم می بینیم که تقریبا تمام ایده‌های استفاده از تکنولوژی رو، می شه در قالب استفاده از زنجیره‌ی بلوکی، یادگیری ماشین (هوش مصنوعی) و پردازش ابری در نوآوری دسته بندی کرد. سه مسیر آینده‌نگرانه‌ و به شدت در هم تنیده که نماد مفاهیمی مثل سرعت، شفافیت و سهولت تو مدیریت خدمات مالی هستن.

تو بخش بعدی، نویسنده میاد خود هوش مصنوعی رو بررسی می کنه و مفاهیم مربوط به اون رو از افسانه تا واقعیت، بیان می کنه!

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر