در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد آینده سرویس‌های IT بانکی، تمرکز یا گسست با یکپارچگی؟ منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد آینده سرویس‌های IT بانکی، تمرکز یا گسست با یکپارچگی؟ منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1401-11-01

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان: دکتر ولی‌الله فاطمی بنیانگذار گروه توسن و مهندس محمد صادقی مدیرعامل شرکت بهسازان ملت

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت خوارزمی و پلتفرم جیبیت

در عصر دیجیتال، سرویس‌های فناوری اطلاعات، نقش قلب تپنده صنعت بانکی را ایفا می‌کنند. بعد از گذشت نزدیک به سه دهه از توسعه و بهره‌برداری از سامانه‌های نرم‌افزاری بانکی، به سبب ایجاد نیازهای روزافزون از سمت کسب‌وکار، ضرورت توسعه سریع، چندوجهی و دارای هزینه منطقی برای بانک‌ها، حائز اهمیت است.

این در حالی است که تقاضای مفاهیمی مانند نئوبانک نیز به سرعت از سوی کسب‌وکارهای خارج از صنعت بانکی مطرح می‌شود که به سبب چارچوب‌های حاکمیتی، نیازمند بهره‌برداری از سرویس‌های پایه‌ای نرم‌افزاری بانک‌هاست. در چنین شرایطی، بهترین تصمیم برای بانک‌ها چیست؟ آیا همچنان اتکا به سامانه‌های متمرکز، می‌تواند پاسخگوی نیازمندی‌ها باشد یا لازم است به شکل بنیادین از رویکردهای سرویس‌های مجزا و راهکارهای یکپارچه‌سازی استفاده کرد و یا در نهایت، راه‌حل میانی هم وجود دارد؟

طبیعتا توجه به روش‌ها و تجربیات بین‌المللی، می‌تواند راهگشا باشد اما سرعت تغییرات و فاصله کم جایگزینی رویکردها در عصر دیجیتال هم می‌تواند اثرات نامطلوب به بار بیاورد؛ به این معنا که در زمان چرخش مجموعه‌های بین‌المللی، مجموعه متاثر داخلی در میانه راهکار باشد. بنابراین استفاده ار استانداردهایی که تا حد امکان از جوانب مختلف، رخدادهای گوناگون را درنظر گرفته باشند، ضرورت دارد. این استانداردها در لایه‌هایی مانند معماری، توسعه تکنولوژی، زیرساخت‌های عملیاتی و بهره‌برداری از داده‌ها و امثال آن وجود دارند.

از این‌رو، در یکصد و سی‌ویکمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال (بیست و یکمین برنامه اقتصاد مدرن) که ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، موضوع «آینده سرویس‌های IT بانک‌ها، امتداد تمرکز یا گسست با یکپارچه‌سازی؟» با حضور دکتر ولی‌الله فاطمی بنیانگذار گروه توسن و مهندس محمد صادقی مدیرعامل شرکت بهسازان ملت، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر