در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی عملکرد رگولاتور بانکی در سال ۱۴۰۰ و اولویت‌های فناورانه در سال آینده منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی عملکرد رگولاتور بانکی در سال ۱۴۰۰ و اولویت‌های فناورانه در سال آینده منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-12-28

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  دکتر ولی­‌الله فاطمی، بنیان‌گذار گروه توسن و دکتر علی عبداللهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت تی‌تک

سال ۱۴۰۰ با تمام فراز و فروده‌ایش در حالی رو به اتمام است که هنوز بسیاری از مباحث مهم در حوزه فناوری بانکی، به سامان نرسیده و فعالان این صنعت منتظرند تا رگولاتور بانکی در این حوزه‌ها، تعیین تکلیف کند.

البته ما در رسانه «عصر پرداخت»، از شهریورماه امسال، مجدانه از معاونت فناوری­‌های نوین بانک مرکزی درخواست کردیم برای تعیین تکلیف بسیاری از پروژه­‌های بر زمین‌­مانده نظام بانکی، در یکی از میزگردها حضور داشته باشند که با وجود حضور پررنگ­شان در چندماه گذشته در بسیاری از رسانه‌ها و رویدادهای دانشگاهی، متاسفانه دعوت ما برای حضور در آخرین میزگرد سال ۱۴۰۰ رادیو اینترنتی عصر پرداخت و شفاف‌­سازی درباره عملکرد خود را نپذیرفتند.

قاعدتا شاید حضور در یک رسانه‌ تخصصی مانند عصر پرداخت که بدون تعارفات معمول سایر رسانه­‌ها، به صورت بی­‌پرده و البته منصفانه، به نقد و بررسی عملکرد مسوولان می­‌پردازد، کار ساده‌ای نباشد. به هرحال، برخلاف قولی که داده بودیم، نتوانستیم ایشان را برای حضور در این برنامه، راضی کنیم.

در آخرین میزگرد سال ۱۴۰۰، تلاش­مان بر این بوده که برخی موضوعات مانند احراز هویت دیجیتال، سیاست بانک مرکزی در حوزه رمز ارز و بلاک­چین، رگوله کردن فین­تک‌­ها خصوصا پرداخت­یارها و لندتک‌­ها، EMV، خام­فروشی داده‌­ها در رگولاتور بانکی و ارائه آن به سازمان مالیاتی، استفاده از روش‌­های نوین پرداخت، محدودیت­‌های مانع نوآوری، رمز پویا و فشار سایر دستگاه‌­ها به بانک مرکزی در این زمینه، کیف الکترونیکی پول و در نهایت، اولویت­‌های سال ۱۴۰۱ را به صورت موشکافانه بررسی کنیم.

از این­‌رو، در نود و چهارمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست­‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع «بررسی عملکرد رگولاتور بانکی در سال ۱۴۰۰ و اولویت‌های فناورانه در سال آینده» که با حضور دکتر ولی­‌الله فاطمی، بنیان‌گذار گروه توسن و دکتر علی عبداللهی، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک برگزار شد، عملکرد رگولاتور بانکی در سال جاری و اولویت‌­های سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی در حوزه فناوری­‌های نوین، موردبحث و تبادل‌­نظر قرار گرفت. آنچه پیش­روی شماست، مشروح این گفت­‌وگوست. حامی این میزگرد، شرکت تی­‌تک از زیرمجموعه­‌های هلدینگ فاخر است

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر