در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی مشارکت راهبردی اولین نئوبانک مشترک یک بانک و یک شرکت ICT منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی مشارکت راهبردی اولین نئوبانک مشترک یک بانک و یک شرکت ICT منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-09-06

پادکست : رادیو عصر پرداخت

مدیرمسوول:  عبداله افتاده

مهمانان:  سیدایمان میری، مدیرعامل و نایب رییس هیات‌‌‌مدیره هلدینگ های‌‌‌وب و امین‌‌‌رضا ریاضتی، مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا

موسیقی : معین صالحی

اسپانسر : شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس

بانکداری سنتی، تصویر ساختمان‌های آجری، دستگاه‌های خودپرداز و کاغذبازی را در ذهن تداعی می‌کند اما استارت‌آپ‌های جدید فین‌تکی که با نام نئوبانک شناخته می‌شوند، قصد دارند با این پیش‌فرض‌ها مبارزه کرده و بخش دیجیتالی را در اولویت قرار دهند؛ این پلتفرم‌های بانکداری که معمولا به عنوان پلتفرم‌های صرفا دیجیتالی شناخته می‌شوند، قرار است تجربه راحت و سریعِ آنلاین را فراهم کرده، هزینه خدمات را به صفر رسانده یا تا حد زیادی کاهش دهند.

در ایران هم در چند سال اخیر، با توسعه روزافزون خدمات الکترونیکی و اخیرا دیجیتال، بانک‌های سنتی به فکر ایجاد شعبه‌های دیجیتال افتادند. این شعبه‌ها مثل نئوبانک‌ها، خدمات بانکی را به شکل آنلاین ارایه‌‌‌ می‌دهند؛ با این تفاوت که شعب دیجیتال توسط بانک‌هایی راه‌اندازی می‌شود که دارای شعب فیزیکی هستند اما نئوبانک‌ها در دنیا، غالبا به عنوان یک استارت‌آپ‌ اغلب مستقل کار خود را شروع می‌کنند.

به نظر می‌‌‌رسد نئوبانک‌‌‌های ایرانی به دلیل واضح نبودن قوانین در این حوزه و کاهش دادن ریسک‌‌‌های قانونی، اقدام به ایجاد یک نئوبانک با سهامداری ۱۰۰درصدی یک بانک کردند تا بعدا گرفتار رگولاتوری بانکی نشوند. چند روز پیش نیز بانک ‌ایران‌زمین به واسطه یکی از شرکت‌‌‌های زیرمجموعه خود، اولین نئوبانک مشارکتی با هلدینگ «های‌‌‌وب» خارج از نظام بانکی را راه‌‌‌اندازی کرد که فارغ از سرویس‌‌‌های جدیدی که در قالب این مشارکت ارایه‌‌‌ خواهد شد، می‌‌‌تواند مسیر جدیدی را در نظام بانکی کشور آغاز کند.

از این‌‌‌رو، در هفتاد و هشتمین میزگرد آنلاین از سلسله نشست‌‌‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال، با موضوع «بررسی مشارکت راهبردی اولین نئوبانک مشترک یک بانک و یک شرکت ICT»که با حضور سیدایمان میری، مدیرعامل و نایب رییس هیات‌‌‌مدیره هلدینگ های‌‌‌وب و امین‌‌‌رضا ریاضتی، مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا (آوای ‌ایران‌زمین) برگزار شد، مزیت‌‌‌های رقابتی این مشارکت راهبردی و چالش‌‌‌های پیش‌‌‌روی نئوبانک‌‌‌ها در ایران، موردبحث و تبادل‌‌‌نظر قرار گرفت. ماحصل این گفت‌‌‌وگو، پیش‌‌‌روی شماست.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
100%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر