در حال خواندن
نسخه اولیه نئوبانک «هوشمند فردا» در دسترس کاربران قرار می‌گیرد
0

نسخه اولیه نئوبانک «هوشمند فردا» در دسترس کاربران قرار می‌گیرد

نویسنده:  عبداله افتاده1401-02-26

نسخه آلفا نئوبانک «فردا» (نئوبانک مشترک بانک ایران زمین و هلدینگ های‌وب) از فردا سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به گفته نوید رجائی پور مدیرعامل نئوبانک هوشمند «فردا»، پس از مراحل تست و دریافت نقاط ضعف و قوت، نسخه اصلی آن ارائه خواهد شد.

به گزارش عصر پرداخت – آبان ماه سال گذشته اولین بار خبر توافقات صورت گرفته میان «هلدینگ های‌وب» و شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا) زیرمجموعه بانک «ایران زمین» برای راه‌اندازی یک نئوبانک منتشر شد و امروز پس از گذشت تقریبا ۵ ماه نسخه اولیه نئوبانک فردا رونمایی شد.

نوید رجائی پور مدیرعامل نئوبانک هوشمند فردا در نشستی خبری در ارتباط با این نئوبانک گفت: به کمک بانک ایران زمین و بازوی فناوری این بانک یعنی شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا) و هلدینگ “های وب” توانستیم وارد حوزه نئوبانک‌ها شویم و در واقع ما تنها نئوبانکی هستیم که در درون بانک شکل نگرفته و از درون صنعت فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم.

نوید رجایی پور، مدیر عامل بانک هوشمند فردا در ابتدای این نشست گفت:« ما در شرکت “های‌وب” سال‌ها در تلاش بودیم که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای کشور خدماتی را به مشترکین خود ارائه دهیم که محور این خدمات امور بانکی بود، ولی با وجود پیچیدگی‌های بانک‌های کوچک و بزرگ این هدف میسر نمی‌شد و در تلاش بودیم که بتوانیم خود را با یکی از بانک‌های فعال در حوزه آی‌تی هماهنگ و از آنها سرویس دریافت کنیم که متأسفانه این اتفاق نیفتاد تا در نهایت توانستیم با کمک بانک ایران ‌زمین این کار را به سرانجام برسانیم.

نوید رجائی پور مدیرعامل نئوبانک هوشمند فردا

وی افزود: از این‌که بانک ایران‌زمین توانسته به‌صورت آهسته و پیوسته مسیر خود را به انتها برساند شگفت‌زده شدیم.  سیستم‌ها و سامانه‌های این بانک همه نیاز ما را پوشش می‌داد همچنین وجه دیگر موضوع این بود که اغلب شرکت‌های بانکی با  بزرگ‌تر شدن، کند می‌شوند که این تجربه را در شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا) که به عنوان بازوی دیجیتال بانک ایران‌زمین کار می‌کند شاهدش نبودیم و سرعت خوبی در این زمینه داشتند و ثمره آن فعالیت‌ها و ارتباطات منجر به تاسیس شرکتی به اسم آوای فناوری و نوآوری هوشمند فردا و ایجاد نئوبانکی با مشارکت  بانک ایران‌زمین و شرکت “های‌وب” شد.

به گفته وی نسخه اولیه(آلفا) بانک فردا از فردا بیست و هفتم اردیبهشت در دست کاربران قرار می‌گیرد و این بانک می‌خواهد به کمک زیرساخت‌های های‌وب بتواند توسعه خود را نه فقط در تهران بلکه تمام شهرها و روستاهای کشور گسترش دهد.

نئوبانک هوشمند فردا
تمامی مسوولیت نئوبانک فردا با بانک ایران زمین است

فرهاد اینالویی معاون فناوری بانک ایران زمین هم با اشاره به تفاوت‌های نئوبانک فردا با سایر نئوبانک‌های این حوزه گفت: نمی‌خواهیم فقط یک اینترنت یا موبایل بانک باشیم و می‌خواهیم سرویس‌‌های ترکیبی به کاربران ارائه دهیم. هدف ما خدمات سفارشی شده و شخصی‌سازی شده برای کاربران صنایع مختلف است و همین موضوع که یک شرکت از صنعت ارتباطات به سمت ایجاد نئو بانک‌ آمده خود مزیت رقابتی «فردا» را نشان می‌دهد. او در ادامه توضیح داد که مزیت‌های رقابتی و سرویس‌های ویژه فردا به زودی و به مرور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

او افزود: در کشور ما بحث رگولیشن نئوبانک‌ها هنوز مصوب نشده و قواعد و قوانین این حوزه کاملاً مشخص نشده ‌ و بر همین اساس ما نیز در این مشارکت با در اختیار داشتن سهام مدیریتی این نئوبانک تمامی مسوولیت آن را پذیرفته‌ایم.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده به زودی شاهد خواهیم بود که نئوبانک فردا با شخصی سازی سرویس‌ها برای مشترکان حوزه ارتباطات پیشنهاداتی را از جنس مدیریت مالی ارایه خواهد داد و عملا هوشمندی که باید در یک نئوبانک شاهد آن باشیم را در آینده‌ای نه چندان دور لمس می کنیم.

 

ارایه تخفیف ویژه اینترنت برای کاربران نئو بانک فردا

رجائی‌پور مدیرعامل نئوبانک فردا در ادامه به سرویس‌های موجود در اپلیکیشن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ سرویس بانکی را ارائه می‌دهیم اما این سرویس‌‌ها تا ۱۰۰ مورد پیش‌بینی شده است، نئو اینشورنس(خدمات بیمه دیجیتال) و خدمات لندتکی بخشی از این خدمات ویژه است. رجائی پور همچنین اعلام کرد از زمانی که اینترنت کشور به طور رسمی در سال ۱۴۰۱ اجازه افزایش قیمت پیدا کند، مشتریان نئوبانک فردا می‌توانند همچنان اینترنت های‌وب خود را به قیمت سال گذشته خریداری کنند.

او در خصوص ۱۲ سرویسی که در نسخه اولیه نئوبانک فردا ارائه می‌شود گفت: تمامی خدماتی که تاکنون از سوی بانک‌های دیجیتال ارائه شده (مانند کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، افتتاح حساب آنلاین و…) به اضافه امکان خرید اینترنت های‌وب به صورت مستقیم از طریق این نئوبانک انجام می‌شود.

او در ادامه تشریح کرد: به طور حتم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بر اساس داده‌هایی که آنها در طی سال‌ها فعالیت های وب و بانک ایران زمین کسب کرده‌اند به خدمات بهتر در این نئوبانک کمک خواهد کرد. او در این رابطه توضیح داد: تجربه چند سال اخیر ما در حوزه اپراتوری و خدماتی که در این حوزه انجام داده‌ایم باعث شده آمار و مجموعه دقیقی از رفتار کاربران کسب کرده باشیم و به عنوان یک اپراتور در کنار یک بانک سرویس‌های متمایزی برای ارائه به کاربران، داشته باشیم.

رجائی‌پور همچنین در پاسخ به اینکه در زمینه چگونگی عملکرد نئوبانک فردا در حوزه اعتباردهی و لندتک گفت: ما در تلاشیم که بتوانیم تمام بازیگران فعال حوزه لندتک در ایران را در کنار هم و در نئوبانک فردا دور هم جمع کنیم و بتوانیم بر اساس داده‌ها و امتیازهای کاربران در زمینه وام‌دهی و خرید اعتباری فعالیت کنیم، با اطمینان می‌گویم خبرهای خوبی به زودی در این حوزه از طرف نئوبانک فردا خواهید شنید.

امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا)

«فردا» مشتری واقعی می‌خواهد

امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا با نام تجاری«آوا»، بازوی دیجیتال بانک ایران زمین نیز با توضیح از زمان رونمایی از بانک فردا اعلام کرد: ما چندین بار ارائه اپلیکیشن به صورت عمومی را به تعویق انداختیم و این موضوع صرفا از حساسیت‌های مجموعه های وب و بانک ایران زمین ناشی شده است تا بتوانیم در فاز آزمایشی کلیه ایرادها را رفع کنیم و حالا مطمئن هستیم که در این مرحله پلتفرم خوبی را برای کاربران آماده کرده‌ایم.

ریاضتی همچنین تاکید کرد که «فردا» به هیچ عنوان در پی بالابردن آمارها و نشان دادن نمودارها نیست و حتی اگر با کاربران محدودتری کار کند تمرکز خود را بر ارائه سرویس‌ کامل اما به مشتری واقعی گذاشته است. او در این زمینه گفت: ملاک توسعه برای ما آمار تعداد کاربران و میلیون‌ها دانلود اپلیکیشن نیست. ترجیح می‌دهیم باشتاب بازیگر اول و دوم این حوزه نباشیم، اما آهسته و پیوسته مفهوم واقعی نئوبانک را به مخاطبان ایرانی برسانیم. در حقیقت بانک ایران زمین و های‌وب در کنار هم و به کمک ترکیب باشگاه مشتریان می‌خواهند منافع و فروش خود را بیشتر کنند و به طور طبیعی این موضوع کاربران را نیز ذینفع می‌کند و منافع دوطرفه مشتریان را مهیا می‌سازد.

وی افزود: در حال حاضر براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و همچنین توافق انجام شده با شریک تجاری‌مان بانک هوشمند فردا، حداقل با دو مجموعه دیگر که در حوزه‌هایی دیگری فعال هستند به زودی همانند مجموعه هلدینگ های‌وب از دو نئوبانک جدید تا پایان سال رونمایی خواهیم کرد.

از فردا ۲۷ اردیبهشت ماه از اینجا می‌توانید اپلیکیشن نئوبانک هوشمند فردا را دانلود کنید.

 

 

 

 

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
50%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
50%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر