در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد بررسی وضعیت امنیت در نظام بانکی و پرداخت منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد بررسی وضعیت امنیت در نظام بانکی و پرداخت منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-06-30

عصر پرداخت – امنیت واژه راهبردی است و در عصر امروز از زمانی که برخی از نگرانی ها در خصوص تعرض به حریم خصوصی افراد و سازمان ها و قطع سرویس های ضروری ظاهر گردید، متخصصان فناوری اطلاعات جهت مقابله با این تهدیدات و تأمین پایداری خدمات تحت شبکه بنگاه ها، افراد و دستگاه های مختلف تلاشهای ارزشمندی را ساماندهی کردند تا فضای اعتماد به تبادلات الکترونیکی دچار آسیب کمتری شود. در همین راستا تولید محصولات مختلف امنیتی اعم از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه های گوناگون، ارائه راهکارها و تدوین سیاست های خرد و کلان جهت صیانت از امنیت و پایداری فضای تبادل اطلاعات، تربیت نیروهای متخصص به منظور حفاظت از شبکه های تبادل اطلاعات، همچنین ایجاد آمادگی در برابر حوادث ناشی از تهدیدات الکترونیکی، همگام با پیشرفت دانش IT در صحنه دنیای دیجیتال نمود بیشتری پیدا کرده است.

همانطور که می دانیم در بانکداری سنتی نیز افراد با برخی تهدیدات مواجه بودند که این تهدیدات در سیستم الکترونیکی به صورت دیگری وجود دارد. بانک ها جهت تامین و افزایش امنیت در بانکداری الکترونیک و کاهش تهدیدات بایستی در کنار رعایت سیاستهای امنیتی مثل محرمانگی، سندیت، تمامیت و غیره از ابزارهای امنیتی همچون تکنیک های رمز نگاری نظیر رمز دو عاملی، استفاده از کد کاربری و رمز عبور، گواهی های دیجیتال، امضای دیجیتال، نرم افزارها و پروتکل های امنیتی بهره گیرند.

در این میزگرد قصد داریم با حضور جناب سرهنگ داوود معظمی گودرزی رییس پلیس فتا تهران بزرگ، سرکار خانم نوش آفرین مومن واقفی مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت (تفتا) و آقای دکترعلی عباس نژاد مدیرعامل گروه شرکت های کهکشان، این تهدیدات عمده که امنیت کسب و کار الکترونیک را تهدید می کند را شناسایی کرده و در خصوص تجربیاتی که تاکنون کسب شده گفت و گو کرده ایم.

از شما دعوت می کنیم این میزگرد صریح را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر