در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد نقش آفرینی هلدینگ های فناوری در توسعه زنجیره ارزش بانک ها منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد نقش آفرینی هلدینگ های فناوری در توسعه زنجیره ارزش بانک ها منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-02-29

از دو دهه اخیر، همراه با توسعه روز افزون خدمات مبتنی بر فناوری در بانک ها، واحدهای فناوری اطلاعات در سازمان بانک ها با محدودیت هایی مواجه شدند.

عصر پرداخت – این محدودیت ها در بکارگیری منابع انسانی به روز و کارآمد، چابکی سازمانی و دور زدن بروکراسی های پیچیده، عقد قرارداد با پیمانکاران و ارائه خدمت به سایر بانکها وجود داشت.

در آن مقطع با قوانین موجود آن زمان، ایجاد شرکت های اقماری برای بانکها به سختی امروز نبود، شرکت های فناوری در کنار بانکها با هدف ارائه خدمات فناوری اطلاعات (عمدتا در زیرساخت) ایجاد شدند. به مرور، شرکت های فناوری، وظیفه-محور و کسب و کاری متنوعی پیرامون بانکها بوجود آمدند و به این ترتیب، هلدینگ های فناوری نیز شکل گرفتند.

حال با گسترش دامنه فعالیت و رشد هلدینگ های فناوری بانکها، به نظر می رسد این هلدینگ ها دچار آسیب هایی شده اند. از جمله آنکه به مرور فرهنگ بانک ها را به خود گرفته و آنها نیز دچار لختی و کندی هستند. همچنین به نظر می رسد نقش این هلدینگ ها در تکمیل زنجیره ارزش بانکها به درستی تعریف و مدیریت نشده است.

در اپیزود پیش رو با حضور مهندس مرتضی مقدسیان مدیرعامل شرکت تارا و دکتر سید مهدی حسینی عضو هیات مدیره بانک سپه و دکتر هومن رضوی به عنوان کارشناس برنامه در خصوص نقش آفرینی هلدینگ های فناوری در توسعه زنجیره ارزش بانک ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

از شما دعوت می کنیم به این گفت و گوی شنیدنی گوش کنید.

اسپانسر این اپیزود شرکت فناوران اطلاعات انصار

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر