در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد نقد و بررسی هلدینگ بهسازان فردا منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد نقد و بررسی هلدینگ بهسازان فردا منتشر شد

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-05-16

رادیو اینترنتی عصر پرداخت

گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا در سال ۱۳۹۳ برای رفع نیازهای IT بانک ملت به وجود آمد، و از زمانی که علی حکیم جوادی، باتجربه‌ای که از حدود سه دهه فعالیت در این حوزه فناوری اطلاعات کشور به دست آورده بود و شناختی که به‌صورت عمومی روی این حوزه داشت، به این شرکت آمد اوضاع تا حدودی متحول شد. با ارزیابی اولیه‌ای که او از سازمان انجام داد به این نتیجه رسید که مجموعه‌هایی مانند بهسازان فردا در کشور کم هستند. ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که در این گروه یافت می‌شود در مقایسه با سایر سازمان‌ها کمیاب هستند؛ برای مثال نمی‌توان مؤسسات خصوصی‌ای یافت که تا این حد ازنظر سرمایه تأمین باشند و قدرت ریسک کردن داشته باشند.

سازمان‌های خصوصی معمولاً مشکل می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در حوزه‌های پرخطر و نوآورانه انجام دهند و مجموعه‌هایی با این میزان نیروی انسانی که خصوصی باشند پرتعداد نیستند. ایجاد زیرساخت و انجام پروژه‌های مختلف هم تجارب خاصی است که مجموعه‌های بزرگی مانند بهسازان فردا از آن برخوردارند، اما در بخش‌های دولتی هم رخوت خاصی وجود دارد که ناشی از دید مدیران دولتی است.

همچنین گروه بهسازان فردا، با توجه به ظرفیت خود و روند تحولات فناوری و در همکاری با سایر نهادها و سازمان‌های کشور، امکان ایجاد خدمات و محصولات ترکیبی را نیز در خود پرورش داده است. پروژه‌های کارت سوخت و سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) نمونه‌هایی از پروژه‌ها هستند که البته برخی اینها را انحصارگرایانه می‌دانند.

بهسازان فردا اکنون شش شرکت تابعه دارد و در شش شرکت دیگر نیز به عنوان سهامدار فعالیت می کند که هر کدام در جای خود نیاز به بررسی موشکافانه‌ای دارد.

در گفت و گوی امروز با حضور دکتر علی حکیم جوادی مدیرعامل گروه بهسازان فردا در خصوص عملکرد این گروه در چند سال گذشته به بحث تبادل نظر خواهیم پرداخت، تا به این واسطه برخی از ابهامات موجود در خصوص فعالیت های این گروه را شفاف کنیم.

مشروح این گفت‌وگو، پیش‌روی شماست.

حامی این میزگرد، شرکت به‌­پرداخت ملت است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
50%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
50%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر