در حال خواندن
قسمت هفتم سریال صوتی ظهور بانک‌های مخابراتی منتشر شد: ورود تلکوبنک‌ها به اکوسیستم مالی ایران
0

قسمت هفتم سریال صوتی ظهور بانک‌های مخابراتی منتشر شد: ورود تلکوبنک‌ها به اکوسیستم مالی ایران

نویسنده:  علی اصغر افتاده1400-07-27

جهان در سال‌های اخیر شاهد تحولات شگرفی در حوزه خدمات مالی بوده و مرز صنایع مختلف در حال بازتعریف است. برندگان بازار به‌دنبال شراکت و توسعه راهبردی هستند تا ریسک را مدیریت کنند، مقیاس را افزایش دهند و رشد کنند. با پیچیده‌تر شدن و منسجم شدن مدل‌های خدمات مالی و پرداخت‌، زنجیره ارزش و کانال‌های توزیع تغییر می‌کنند. در کشور ما هم اپراتورهای مخابراتی تلاش هایی برای ورود به صنعتی پرداخت الکترونیک و بانکی داشته اند که در برخی موقعیت‌ها با موفقیت همراه بوده است.

در این اپیزود، ضمن نگاهی گذرا به وضعیت کنونی اکوسیستم فناوری‌های مالی ایران از منظر ارایه دهندگان خدمات و قانون‌گذاری و کاربران، به روند شکل‌گیری مشارکت بازیگران مالی و اپراتورها برای حل مسایل اشاره شده و در پایان به نتایج یک پژوهش داخلی انجام شده با رویکرد آینده پژوهی در افق ۱۰ سال آینده کشورمان نگاه می کنیم.

 

تهیه کننده : لرنودیو

پخش کننده : عصر پرداخت

مدیر اجرایی : عبداله افتاده

دبیر اجرایی : هومن رضوی

نویسنده:  اسمهان حکاک

ویراستار فنی : سید بهنام خاکباز

ویراستار و راوی : ساغر مشهدی زاده

تدوین گر: پرستو موسوی

اسپانسر : همراه اول

برای اینکه با سریال تلکوبنکینگ بیشتر آشنا بشید، ابتدا باید بگیم که تلکوبنک چیه. تلکوبنک حاصل همکاری و مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی برای ارائه محصولات مشترک به مشتریانه. ما تو لرنودیو برای اولین بار، سریال صوتی “تلکوبنکینگ” رو با حمایت همراه اول تهیه کردیم که توسط عصر پرداخت پخش میشه. این سریال شامل ۱۰ اپیزوده که توی هر اپیزود اون، یک موضوع و جنبه جدید از تلکوبنکینگ به صورت تخصصی بررسی و ارائه میشه.

 

قسمت هفتم: ورود تلکوبنک‌ها به اکوسیستم مالی ایران

 

حضور کنش­گرانه در روند تحولات آینده، کاهش تهدیدات و افزایش فرصت‌ها و گزینه‌ها، نیازمند رویکردی آینده‌پژوهانه است که امکان کنش‌گری در رخدادهای آینده را فراهم می‌کند. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در بسیاری از صنایع یک روند رو به رشد از نوسان، عدم قطعیت و پیچیدگی در کسب‌وکار، بازارها را آشفته و ماهیت رقابت را تغییر می‌دهد. واقعیت این است که برنامه ریزی برای آینده بر اساس نیازهای فعلی، با کمبودهای وضع موجود، چارچوب توسعه مناسبی برای حضور موفق در جهان آینده نیست و برای ایفای نقش در آینده، ضرورت دارد به طور جدی پیشران های توسعه و تحولات آینده بر اساس مگاترندها سناریوسازی شده و متناسب با قابلیت ها و توانمندی‌ها به واکاوی مسائل چالش برانگیز و برنامه‌ریزی برای حضور موفق در آینده اقدام کنیم.  به عبارت دیگر، لیدرهای بازار از پرداختن به مفاهیم پیش بینی و آینده نگری عبور کرده و به حوزه آینده پژوهی که وظیفه‌اش معماری آینده است، رسیده‌اند. ما معتقدیم دانستن روند جهانی بسیار با اهمیت است اما اشراف به روند هر بازار و جغرافیا ، با توجه به ویزگی­‌های منحصر به فرد آن ، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
علی اصغر افتاده

ارسال یک نظر