در حال خواندن
فایل صوتی میزگرد فناوری‌های نظارتی ” رگ تک” فرصت‌ها و موانع پیش رو منتشر شد
0

فایل صوتی میزگرد فناوری‌های نظارتی ” رگ تک” فرصت‌ها و موانع پیش رو منتشر شد

نویسنده:  عبداله افتاده1399-02-29

شرکت‌های رگ تک دسته‌ای از فینتک‌ها هستند که با استفاده از فناوری، روابط، مناسبات، قوانین و مقررات بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف را تنظیم و نظارت می‌کنند. رگ تک‌ها می‌توانند اولا با ایجاد محیط‌های شبیه سازی و sand box به رگولاتورها در طراحی مکانیزم‌ها و وضع قوانین کمک کنند. از طرف دیگر، در صنعت بانکداری برای نظارت بر سیستم های فناورانه، راهی به جز فناوری وجود ندارد و رگ تک‌هایی که در حوزه نظارتی، تحلیل داده و پایش تراکنش‌ها کار می‌کنند، می‌توانند به عنوان ابزاری برای بانک‌ها و بانک مرکزی تبدیل شوند تا در زمینه تحلیل ریسک، نظارت، پیش گیری و جلوگیری از جرایم و افزایش تطبیق پذیری بانک‌ها با مقررات مالی، بکار روند.

در این قسمت از برنامه هات کست قصد داریم به بررسی فناوری های نظارتی یا رگ تک بپردازیم و جایگاه آن را در صنعت بانکداری و پرداخت کشور بررسی کنیم.

در این برنامه که با اجرای دکتر هومن رضوی و مشارکت دکتر روزبه ترابی مدیرعامل شرکت داده کاوان توسن و دکتر نیما امیرشکاری عضو هیات مدیره شرکت رایانه خدمات امید و روی خط با کارشناس برنامه دکتر مهرداد خسروی برگزا شد در خصوص فناوری‌های نظارتی ” رگ تک” فرصت‌ها و موانع پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

از شما دعوت می کنیم این میزگرد صریح را بشنوید.

اسپانسر این اپیزود شرکت توسن‌تکنو

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر