در حال خواندن
کرونا، داتین و سومین مجمع آنلاین سهامداران
0

کرونا، داتین و سومین مجمع آنلاین سهامداران

نویسنده:  مهدی صادقی1399-10-08

سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین سومین مجمع آنلاین را با موفقیت برگزار کرد.
در روزهایی که شرکت‌های بورسی به دلیل محدودیت‌های شیوع کرونا و همچنین در دسترس نبودن زیرساخت برگزاری آنلاین مجامع، دچار مشکلات بسیاری شدند و بعضاً مجبور به تعویق مجامع سهام‌داران خود شدند، داتین با ارائه «سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین»، معضل پیش آمده را مرتفع و امکان رای‌گیری و پرسش و پاسخ مجامع را به صورت آنلاین فراهم کرد. درواقع این سامانه می‌تواند یک مجمع را صفر تا صد برنامه‌ریزی کند؛ سهامداران نیز از طریق پروفایل کاربری و حتی پیامکی به صورت خودکار از اتفاقات مطلع می‌شوند.

از جمله نقاط قوت سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین ارائه خدمات در سه بخش «مدیریت سهام ستادی»، «داشبورد نظارتی» و «برگزاری مجمع آنلاین» به شکلی یکپارچه است و به سامانه‌های ERP و سامانه‌های منابع انسانی بانک‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بورسی متصل می‌شود.

بانک پاسارگاد اولین سازمانی بود که در تاریخ ۳۱ تیرماه امسال با استفاده از این سامانه، مجمع عمومی سالیانه و فوق‌العاده خود را به‌صورت آنلاین برگزار کرد. بیش از ۶۰۰ نفر از سهام‌داران این بانک پس از احراز هویت هوشمند به صورت زنده این مجمع را مشاهده کردند و تمامی سوالات خود را پرسیدند. علاوه ­بر این، برگزاری موفقیت­آمیز آنلاین مجامع هلدینگ پارس آریان و شرکت پتروشیمی پردیس پس از مجمع بانک پاسارگاد، موید موفقیت سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین است.

مجمع عمومی عادی فوق­‌العاده سالیانه شرکت سرمایه­‌گذاری پارس آریان، ۲۰ مردادماه ۱۳۹۹ توسط سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین برگزار شد. در این مجمع ۸۶.۴۰ درصد از سهامداران که اکثریت آنها بودند، حضور داشتند. در این جلسه از ارائه‌ گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ شرکت تا پاسخ به سؤالات سهامداران و انتخاب اعضای جدید هیات­مدیره توسط سامانه داتین انجام شد.

در مجمع شرکت پتروشیمی پردیس که ۲۵ آذرماه، برگزار شد بیش از ۲۰۰ سهامدار پتروشیمی پردیس حضور داشتند. همچنین مجمع به‌صورت آنلاین در سه سالن دانشگاه شهید بهشتی توسط سامانه مجامع آنلاین داتین پخش شد. ذکر این نکته ضروری است که پیش از این در ۲۲ و ۲۴ آذرماه دو مانور توسط واحد راهکارهای سازمانی داتین (ERP برگزار شد تا احتمال ایجاد هرگونه مساله‌ای در این مجمع، به حداقل ممکن برسد.

طبق گفته‌­های امیرعباس کمالی‌پور، مدیر محصول سامانه مدیریت سهام داتین، با تقسیم­بندی نیازهای شرکت‌ها در حوزه مدیریت سهام این محصول می­‌تواند به حوزه اداره و مدیریت سهام یک شرکت این امکان را بدهد که بتواند با یک راهکار یکپارچه اطلاعات کلیه سهامداران، تراکنش‌ها و … را از بورس دریافت و مدیریت کند.

در قسمت دوم، این سامانه متشکل شده از یک داشبورد اطلاعاتی سهامداران است که هر سهامدار یک پروفایل سهامداری دارد و می‌تواند اطلاعات تراکنش‌های خود را درخصوص این سهام ببیند. قسمت سوم این محصول، مربوط به برگزاری مجامع آنلاین است که محصول سامانه مدیریت سهام داتین این قسمت سوم را هم کامل پشتیبانی می­کند و شرکت­ها می­توانند مجامع خود را به ­صورت رسمی با تمام ویژگی‌ها اجرا کنند.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
مهدی صادقی

ارسال یک نظر